A vadak nem ismerik a KRESZ-t, így különösen reggel vagy szürkületkor, lakott területen kívüli utakon vadállatokkal bárhol és bármikor találkozhatunk. Ráadásul nem csak a „Vadállatok” veszélyt jelző táblával jelölt útszakaszon.
A vadgázolás is megelőzhető
Különösen az őzbakok májusi területfoglalása adhat aggodalomra okot, amikor az út melletti árokból hirtelen egy őz az autónknak rohanhat. A vadak lakta területet gyakorta szegélyezheti lakott terület vagy akár autópálya is, ami sűrűn megzavarhatja a vadállatok ösztönszerű vándorlását. Egy kis odafigyeléssel azonban elkerülheti a szerencsétlen helyzeteket. Érdemes körültekintően vezetni, valamint vad észlelésekor is higgadtan reagálni.
Ha már megtörtént a baj
Az útkezelő, a vadásztársaság, az autós és persze a vadállat is felelős lehet az olyan balesetekért, amikor autó ütközik valamilyen útra tévedő állattal. A kár megtérülése nagyban függ attól, hogy kinek a hibája állapítható meg, ezért nem mindegy, hogyan járnak el a sofőrök az ilyen balesetek után. Mi a teendő, ha vadat gázolunk? Először is mindent meg kell tenni a további balesetek elkerüléséért. Amennyire lehet, félre kell állni az útból, villogtatni az elakadásjelzőt, és az autó mögött a szükséges távolságba kitenni a fényvisszaverő háromszöget. Azonnal értesíteni kell a rendőrséget, amely maga hívja ki a helyi vadásztársaság emberét. A helyszínelők rögzítik a nyomokat, fényképeznek, felveszik a sofőr adatait, egyúttal megpróbálják megállapítani, hogy a KRESZ szerint közlekedett-e a sofőr, valamint, hogy jelzi-e tábla a vadveszélyt. Mindez a sofőr biztosítójának lesz fontos az ilyen baleseteknél, jellemzően többszázezres károk kiegyenlítésekor.Vannak, akik a vadgázolás után nem hívnak rendőrt, nagyobb kár sem keltezett autójukban, azonban kedvet kapnak egy kis vadpörkölt elfogyasztására. Itt fontos megemlítenünk, hogy a vadak minden esetben az állam tulajdonát képezik!