Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

Mit lehet tenni, ha az autónk azt jelzi, hogy megtelt a részecskeszűrő?

DPF szűrő

A részecskeszűrő alkatrészt 2009 óta szerelik a dízelautókba, hogy csökkentsék az autó kipufogórendszerén keresztül kibocsátott korom mennyiségét, mérsékelve ezzel a károsanyag-kibocsátást. A korom ugyanis légúti problémákat okozhat. Bár az egyik kifejezetten erre installált szűrő az autó kipufogórendszerében jelentősen csökkenti a kipufogógázból kiáramló korom volumenét, a részecskeszűrő mégis eltömődhet, amitől a DPF figyelmeztető lámpa kigyullad a műszerfalon. De mi ilyenkor a teendő? Nézzük!

Mi okozza a DPF blokkolását?

Amikor a koromlerakódás egy bizonyos szintre ér, az autó motorvezérlő egysége elindítja az úgynevezett passzív regeneráció folyamatát, ami azt jelenti, hogy több üzemanyag kerül a motorba, ami megemeli a hőmérsékletet a kipufogórendszerben. Ez elégeti a kormot, finom hamuvá változtatja, és kivezeti a kipufogón. Az autód általában nagyobb sebességnél hajtja végre ezt a metódust, mivel ez szükséges a kipufogórendszer magas hőmérsékletének fenntartásához. Ha azonban a kocsikázás nagy része kisebb városi utazásokra korlátozódik, és ritkán éred el az autópályás sebességet, az autó nem tudja végrehajtani ezt a regenerációs folyamatot. Ez azt okozza, hogy a korom továbbra is felhalmozódik a részecskeszűrőben, és végül telítődik, és a dízel részecskeszűrő visszajelző lámpa világítani kezd.

Mit csinálj, ha meglátod a DPF hiba jelzőfényt?

Amikor a DPF jelzőfény világít, ez azt jelzi, hogy a már említett passzív regeneráció meghiúsult, és hogy aktívan regenerálnod kell a dízel részecskeszűrőt. Ezt úgy teheted meg, hogy 10 és 15 perc közötti időtartamra 70 kilométer per óra fölé növeled a jármű sebességét. Ez elméletileg lehetővé teszi, hogy a kipufogó elég magas hőmérsékletet érjen el ahhoz, hogy elégesse a kormot és kitisztuljon a szűrő. A regeneráció során olyan szokatlan dolgokat észlelhetsz, mint például, hogy a motor szokatlan zajt ad, a kipufogóból enyhén szúrós szag árad, és megnő az üzemanyag-fogyasztás. Mindennek természetesen vissza kell térnie a normális kerékvágásba, amint az aktív regenerációs folyamat befejeződött. Azt is tapasztalnod kell, hogy a DPF jelzőfény kialszik. Ha nem tudod a nagyobb sebességet fenntartani elég hosszú ideig ahhoz, hogy a regenerációs folyamat befejeződhessen, a korom továbbra is felhalmozódik a szűrőben, és a DPF figyelmeztető lámpa égve marad, amíg meg nem oldod a problémát. Azt kérdezed, hogy figyelmen kívül hagyhatod-e a kigyulladó DPF lámpát, és folytathatod-e a vezetést? Technikailag tulajdonképpen igen, de nem ajánljuk. Ha nem veszel tudomást a DPF jelzőfényről, és minden további nélkül tovább utazol, a felgyülemlett korom hamarosan eléri azt a pontot, ahol az autónak csökkentett üzemmódba kell lépnie, hogy elkerülje a motor károsodását. Ez valószínűleg azt eredményezi, hogy más figyelmeztető lámpák is kigyulladnak, és azt tanácsolják, hogy vidd el az autót a helyi szervizbe diagnózis céljából, ahol egy kényszerített DPF-regeneráció végrehajtásával valószínűleg kiürítik a szűrőt, és lehetővé teszik annak ismételt megfelelő működését. Ez azonban nem garantált javítás, különösen akkor, ha maga a szűrő megsérült, vagy bármilyen más kárt okozott a motorban. A komolyabb javítások húzós nagyságrendekbe érhetnek, a kártól és a járműtől függően. Ezért, tényleg nem érdemes figyelmen kívül hagynod a DPF lámpát, és jegyezd meg magadnak: ha csak rövid utakat teszel meg a kocsiddal, akkor talán a dízel nem igazán a te tereped. Ha az autóval csupán boltba vagy iskolába jársz, a benzinmotor jobban megfelel az igényeidnek. Ha DPF-fel felszerelt dízelmotort használsz, akkor ily módon ritkán adódna lehetőséged a részecskeszűrő kiürítésére, ami azt eredményezi, hogy jóval többször látnád a részecskeszűrő visszajelző lámpát, mint szeretnéd.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere

Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Automata váltó olajcsere

Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.

Fékszerviz, fékjavítás

Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.

Olajcsere, szűrő csere Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.