Mit gondol, a BMW vagy a Mercedes luxusmodelljei a népszerűbbek?

Mit gondol, a BMW vagy a Mercedes luxusmodelljei a népszerűbbek?

Már mondjuk is a címben feltett kérdésre a választ: hiába egyre sikeresebb a BMW, a Mercedes-Benz immár második éve vezeti a luxus gépjárművek eladási listáját.

Szép vagy, szép vagy, BMW, de a Mercedes nálad is szebb

Rekordszámú autót értékesített a BMW német autógyár tavaly, de így sem tudta megelőzni a rivális Mercedes-Benzt, amely második éve vezeti a luxus gépjárművek eladási listáját. A müncheni székhelyű vállalat 2,09 millió BMW márkájú személyautót értékesített 2017-ben, ami 4,2 százalékkal haladja meg az előző évi adatot. Immár a hetedik egymást követő évben értek el értékesítési rekordot. Mindazonáltal a stuttgarti Mercedes-Benz eladásai kétszer gyorsabban emelkedtek tavaly, így 9,9 százalékkal 2,29 millióra növelték a tulajdonosoknak átadott új autók számát. A BMW-nél főleg az utcai terepjárók és az 1-es sorozat teljesített kiemelkedően: előbbi kategóriában 9,6, utóbbiban 15 százalékkal több járművet adtak el. A BMW konszern – a BMW mellett a Mini és a Rolls-Royce márkák – teljes eladásai 4,1 százalékkal 2,46 millió autóra nőttek 2017-ben.

Globálisan is nőnek az eladások

Tavaly egyébként először haladta meg a 90 milliót a globálisan eladott új autók száma a WardsAuto.com, a világ egyik vezető ágazati szaklapja szerint. Az eladások növekedése elsősorban az ázsiai vásárlások bővülésének, különösen a kínai autóvásárlások növekedésének köszönhető. A tavaly értékesített autók 25 százaléka Kínában talált vevőre. A növekedéshez hozzájárult, hogy tovább bővültek az eladások Nyugat-Európában, miközben olyan vezető feltörekvő országokban, mint Oroszország és Brazília, újra élénkülni kezdett a kereslet. A tavaly eladott autók száma 2,7 százalékkal volt nagyobb az egy évvel korábbinál. Az eladott autók száma átlagosan 4,1 százalékkal emelkedett 2009 óta, míg ugyanebben az időszakban a Föld lakossága kisebb ütemben, 1,2 százalékkal nőtt.