Használt autó vásárlásakor legyünk körültekintők, és az adás-vétel után keressük fel az autószerelőnket, ugyanis van néhány apróság, amelyet nem árt kicserélni még a folyamatos használatba vétel előtt. Melyek ezek, azaz mit érdemes cserélni még a legjobb állapotú kocsikon is?
Irány a szerelő!
Ha használt autót szeretnénk vásárolni, akkor érdemes a szerződés aláírása előtt is átnézetni egy szerelővel a választott járművet, hogy tisztában legyünk annak a műszaki állapotával. Lehetnek olyan hibák, amelyről az eladó sem tud, és persze olyanok is, amelyekről nem szeretne szólni. Ha mindent rendben találtunk, és egymás tenyerébe csaptunk, akkor se az ezer kilométerre lévő tengerpart legyen az első utunk, ugyanis nem árt, ha néhány dolgot átnézetünk a kocsin, mielőtt használni kezdenénk a hétköznapokban. Ha szerencsénk van, és hitelesnek látszó, pontosan vezetett szervizkönyvet is kaptunk az autó mellé, akkor is érdemes egy olajcserével kezdeni a közös életet. Mivel használt járműről van szó, ezért nem tudhatjuk, hogy mennyi ideig állt egy helyben, így hiába futott csak néhány ezer kilométert a legutóbbi csere óta, a benne lévő motorolaj állapota valószínűleg hagy némi kívánnivalót maga után. Ha már olajcserére adjuk a fejünket, akkor ne felejtsük el az olajszűrőt és a levegőszűrőt sem leváltani egy újra. Vizsgáljuk meg a többi autóban lévő folyadékot is. Legyen az évszaknak megfelelő hűtőfolyadék a gépjárműben: szükség esetén töltsük fel a tartályt, és ha hideg az idő, akkor állítsuk be a megfelelő fagyáspontot, hogy ne érjen minket meglepetés a téli reggeleken. Nem tudhatjuk, hogy milyen ablakmosó folyadék van az autóban, ha zord az idő, akkor azt is cseréljük le, hogy biztosan a télnek megfelelő szélvédőmosó kerüljön bele.
Ne vegyük félvállról
Ha a fentiekkel megvagyunk, akkor vizsgáltassuk meg a váltófolyadékot és a fékfolyadékot. Érdemes ezeket is cserélni, mint ahogy az automata váltós autók esetében a váltóolaj szűrőjét is. Benzines autóknál vessünk egy pillantást a gyertyákra, szükség esetén ne legyünk restek újat szerelni a kocsiba. Mind közül a legfontosabb, amit nem szabad elhanyagolni, az a vezérműszíj cseréje, már persze, ha rendelkezik ezzel az alkatrésszel az autó. Egyszerre soknak tűnhet, azonban ezeket a javítási munkálatokat idővel mindenképpen meg kell tennünk. Van, amit egy-két évente, olyan is akad, amit tíz-húszezer kilométer megtétele után, és előfordul egy-két művelet, amelyet kicsivel hosszabb idő múlva. Ne vegyük ezeket félvállról, ha szánunk rá időt, és persze némi pénzt, hogy jobbá varázsoljuk a használtan vásárolt autónkat, akkor nem érhet minket meglepetés a birtokba vétel után sem. Persze elvégezhető még néhány apróság a kocsin a felsoroltakon kívül is. Ki tudja ki és hogyan használta a járművet, így érdemes egy klímatisztítást csinálnunk, mielőtt vezetni kezdjük a kocsit, ki tudja milyen mikroorganizmusok, baktériumok vertek tanyát a légkondicionáló berendezés láthatatlan részein. Ha megtehetjük, akkor egy új üléshuzat sem árt, de legalábbis egy kárpittisztítást nem árt beiktatnunk, mielőtt beültetjük a család apraja-nagyját az utastérbe. Ha mindennel megvagyunk, akkor már nyugodtan próbálgathatjuk a kocsit, persze a közlekedési szabályok betartása mellett. Néhány hét barátkozás után pedig már bátran elindulhatunk vele akár a tengerpartra is, addigra jó eséllyel minden addig rejtve maradt aprósággal találkozni fogunk, és szükség szerint ki is tudjuk ezeket javíttatni.