Minden negyedik magyar nyitott egy elektromos autó vásárlására

Minden negyedik magyar nyitott egy elektromos autó vásárlására

A magyar autósok negyede venne elektromos autót, míg a viszonylag új, azaz öt évnél fiatalabb személygépkocsit használók harmada gondolná át a lehetőséget. A legnagyobb félelmet a magas beszerzési ár és a korlátozott utazási távolság jelenti.

Gyerekes családok és a diplomás autósok előnyben

A magyar autósok negyede nyitott elektromos autó vásárlására, és a becslések szerint az év végére már ötezer felett lehet az ilyen kocsik száma Magyarországon – derült ki az Ipsos közvélemény-kutató felméréséből. A vizsgálat során megkérdezett 863, jogosítvánnyal rendelkező, saját vagy céges autót használó interjúalany mintegy harmada jelezte, hogy 2019-ig lecseréli jelenlegi járművét. Az új személyautó vásárlásakor tízből kilencen mérlegelnék egy alternatív meghajtású kocsi beszerzését. A kutatócég becslése szerint a teljes célcsoport negyede, míg a viszonylag új, azaz öt évnél fiatalabb autót használók harmada venné számításba legközelebb az e-autó vásárlásának lehetőségét. A gyerekes családok és a diplomás autósok különösen nyitottak a tisztán elektromos hajtású gépkocsira.

Gond a korlátozott utazási távolság

Az új technológia mellett nem csupán a racionalitás vagy a környezetvédelem szól, hanem az autózás újszerű élménye is. A legnagyobb félelmet a magas beszerzési ár és a korlátozott utazási távolság jelenti. A felmérés szerint a többség túlbecsüli a villanyautók valós kapacitását, az elektromos autótól elvárt, egyetlen töltéssel megtehető minimális távolságot átlagosan 375 kilométerben jelölték meg. A tényleges napi használatot felmérve ugyanakkor kiderült, hogy a legritkább esetben van szüksége egy áltagos magyar autóhasználónak erre a hatótávra. Az Ipsos szerint az autóvezetők 54 százaléka számára egy korszerű elektromos autó már jelenleg is megoldást kínálna a hétköznapokban.