fbpx

Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

Minden, amit a hibridek szervizeléséről tudni érdemes

Hybrid felirat egy Hondán

A Consumer Reports egy régebbi felmérése szerint a hibrid kocsik alapvetően megbízhatóak, és nem kockáztatunk azzal, ha ilyet veszünk egy hagyományos helyett. Mi több! A hibridekben elektromos hajtáslánc is működik, ezért a belső égésű motor nem terhelődik, kopik annyira. Persze az időszakos szerviz ettől még ezeknél a kocsiknál is ugyanolyan fontos, de a meghibásodási lehetőségek csekélyebbek.

A hibridekre specializálódni kell

A belső égésű motorral szerelt autók javításának sokszor még otthon is nekiveselkednek az autósok, ám a hibridekkel ezt már nem lehet csak úgy megtenni. Sokkal komplexebb a kialakításuk, mint hagyományos társaiké, ráadásul az akkumulátoros hibridekhez hozzányúlni akár még életveszéllyel is járhat, ha helytelenül piszkáljuk meg a rendszert. Nem hogy otthon nem lehet őket szerelni, de bizony még jó néhány szerviz sem vállalja a hibrideket – külön kell rájuk specializálódni. Persze olyan műhelyt biztosan nem fogunk találni, mely kizárólag a hibridjavítással foglalkozik. A hibrideket is fogadó autószervizek garantáltan rendelkeznek olyan speciális műszerekkel és szerszámokkal, melyek elengedhetetlenek az elektromos rendszer javításához, karbantartásához.

Ezek is igénylik az átlagos szervizelést

Az, hogy alapvetően megbízhatóak a hibrid járművek, még nem azt jelenti, hogy ne igényelnek a rendszeres karbantartást. Mivel ezekben is ugyanúgy található egy belső égésű motor, ezért szükség van motorolaj cserére is. A hibrid autókba 0W-20-as viszkozitású olajat szoktak ajánlani a szerelők, mivel ez még -35 Celsius fokig bírja gond nélkül járatni a motort. Elfogadhatóak lehetnek még az 5W30-as viszkozitásúak is, melyek -30 Celsius fokig bírják a kiképzést. Általánosságban a 10-15 000 kilométeres olajcsere intervallumot szoktak javasolni a gyártók, márkától függően. Kilométertől függetlenül pedig évente minimum egyszer ajánlott megejteni.

Az időszakos szervizek alkalmával nem csak a motorolajat kell újra váltani, de meg kell nézetni a szűrőket, fékeket, gyújtás alkatrészeket, stb. is, ugyanúgy, mint a hagyományos kocsiknál. A hibridek mellett szól azonban, hogy a fékalkatrészeik, fékbetétek, féktárcsák jóval strapabíróbbak, mint a belső égésű autóké – persze csak akkor, ha megfelelő a vezetési stílusunk. Azért is fontos a normál hibridekben a fékalkatrészek állapota, mert nem csak a motor, hanem a regeneratív fékrendszer is tölti vissza az akkumulátort. Utóbbi állapota a belső égésűekhez viszonyítva a hibrideknél extra figyelmet követel. Használt hibrid autóknál 2 évente szokták ajánlani a teljes, akkumulátort is magában foglaló átvizsgáltatást, melynek során az akkumulátorcsomag hűtését is ellenőrzik. A vizsgálathoz speciális diagnosztikai műszereket alkalmaznak, melyek egy számítógéppel kooperálva leolvassák, hogy mekkora a különböző akkumulátor-blokkok ellenállása, feszültsége. Az optimális értékek hibridtípustól függnek, viszont, ha megemelkedik az ellenállás, azt jelenti, a blokk felett bizony már eljárt az idő, esetleg zárlat keletkezett a mechanizmusban.

Már jó néhány éve terjednek a hibrid kocsik, így az eddigi tapasztalatok alapján kijelenthető, hogy nagyon jól bírják a gyűrődést a hibrid akkumulátorok, melyekre a gyártók külön garanciát is adnak egy új modell vásárlásakor – adott kilométerre vagy időtartamra vonatkoztatva. Ha használt hibrid autó vásárlásán töröd a fejed, akkor még az adásvételi aláírása előtt vizsgáltasd meg egy olyan szervizben a kiszemelt áldozatot, amelyben rendelkeznek a kellő műszerekkel és szakértelemmel hozzá.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere

Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Fékszerviz, fékjavítás

Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.

Olajcsere, szűrő csere Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Kuplung javítás, kuplung csere

Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.

Műszaki vizsgáztatás

A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.

Kipufogó javítás

Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.

Autó állapotfelmérés

Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson

Vezérműszíj csere, vezérlés javítás

Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.

Autódiagnosztika

Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.

Részecskeszűrő tisztítás

Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.

Gumiszerviz

Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.

Futómű beállítás

Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.

Autóklíma töltés, tisztítás, javítás

Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.

Lengéscsillapító mérés

Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.

Autófűtés és autóhűtés javítás

Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.

Autó akkumulátor csere, akkuszerviz

Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a Kovács Autó Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett. Üdvözlettel: Kovács Autó csapata