fbpx

Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

Milyen javítási műveletek után lehet szükség beállításra?

Piros autó futómű beállításon

Bár a közvélekedés szerint futóművet állíttatni maximum új gumiabroncsok esetén javallott, a valóság ennél néhány fokkal árnyaltabb. Akár úgy is fogalmazhatnánk, hogy a futóművek ellenőrzése olyan, mint egy szűrővizsgálat: időben alkalmazva súlyos gondoktól óvhatja meg az elővigyázatos autótulajdonost.

Új abroncsok, új beállítással

Futóművet állíttatni alapesetben nem szükséges – mondaná az, aki még nem kellett, hogy magát okolja egy adott esetben több százezer forintos abroncscsere után. Az, aki tisztában van a nem megfelelően beállított futómű által okozott gondokkal, nem győzi eléggé hangsúlyozni, hogy egy jól eltalált futómű aranyat ér. A probléma viszonylag hamar jelentkezhet, hiszen egy féloldalasan kopott kereket nem lehet kijavítani, nincs olyan, hogy utólagosan szándékosan „túlhúzzuk” majd a futóművet, hogy a kerék másik fele kopjon ezentúl. Nem véletlen tehát, hogy megéri olyan helyen cseréltetni a téli, vagy éppen a nyári gumit, ahol aztán a csere után automatikusan és gyorsan be tudják állítani a kerekeket az adott gyártó által megadott optimális értékekre. Mivel mindegyik abroncstípushoz más beállítás szükséges, nem éri meg kockáztatni otthoni cserével, hiszen az új értékeket akár minden egyes csere alkalmával végre kell hajtani. Mi több, a méréseket már infrakamerás megoldás végzi, ez ellenőrzi a dőlést és a kerekek összetartását is – a rendszer pedig további csavarral bővítheti az amúgy sem egyszerű képletet. Nem csupán az abroncsok gyártója által megadott értékekre kell figyelni, hanem az autó gyártója által meghatározott nyomásra és egyéb értékekre is. Csupán egy ilyen modern, profi rendszer képes megakadályozni, hogy akár pozitív, akár negatív kerékdőlés következzék be a futóműnél, vagy éppen azt, hogy a kerekek össze- vagy széttartással rendelkezzenek. Hiszen ilyenkor könnyen a belső, vagy fordított esetben a külső része kezdhet kopni a kerekeknek, arról nem is beszélve, hogy ezek jelenléte a kormányozhatóságot is jelentősen befolyásolhatja.

Mechanikai sérülések, kátyúk, padkázás

Nem csupán akkor szükséges futóművessel ellenőriztetni az autónkat, ha kereket cserélünk. Minden olyan alkatrész cseréje esetén kell a kontroll, amely az autó kerekeihez, futóművéhez kapcsolódik. Legyen szó akár a rugók, akár valamelyik lengőkar cseréjéről, hogy a többi egyéb alkatrészről már ne is beszéljünk, nem éri meg kockáztatnunk. A futómű ellenőrzése a legtöbb esetben nem vesz több mint egy órát igénybe, valamint az ehhez szükséges néhány ezer forint sem üt méretes lyukat a költségvetésen. Leginkább akkor nem, ha számításba vesszük, milyen összegekbe kerülhet egy alkatrész cseréje olyankor, ha nem ügyelünk a megfelelő beállításokra, ha adott esetben több tízezer kilométeren keresztül rójuk az utakat rosszul hangolt kerekekkel. A futómű beállítására és ellenőrzésére olyankor is szükségünk lesz, ha padkázunk egyet, vagy olyan környéken élünk és használjuk kocsinkat, ahol egymást érik a mélyebbnél mélyebb kátyúk. Ha ilyen incidens történik, a tapasztalat azt mutatja, megéri záros határidőn belül ellenőriztetni gépjárművünket. Az ilyen jellegű mechanikus behatások könnyen elállíthatják autónk futóművét, a fent már tárgyalt gondokat eredményezve. A legtöbbször ez egyértelmű jeleket eredményez, félrehúz a kormány, vagy nem úgy kanyarodik a kocsink, ahogy azt megszoktuk, azonban ez sem minden esetben jelenik meg ilyen egyértelműen. Amennyiben a „sportosabb” vezetők közé tartozunk, szintén érdemes az átlagosnál gyakrabban felkeresni a futóműszervizt, valamint ilyenkor lehet, hogy érdemes néhány ezer forinttal többet költeni olyan alkatrészekre is, amelyek minősége és ellenállósága igazodik majd vezetési stílusunkhoz. Végezetül ne feledjük, hogy a futómű-beállítás nem azonos a centrírozással. Utóbbi esetében a kerekek szükségtelen rezgését szüntetjük meg, súlyokat helyezve a szükséges helyekre a futóművön, egyenletesebb tömegeloszlást eredményezve.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere

Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Fékszerviz, fékjavítás

Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.

Olajcsere, szűrő csere Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Kuplung javítás, kuplung csere

Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.

Műszaki vizsgáztatás

A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.

Kipufogó javítás

Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.

Autó állapotfelmérés

Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson

Vezérműszíj csere, vezérlés javítás

Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.

Autódiagnosztika

Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.

Részecskeszűrő tisztítás

Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.

Gumiszerviz

Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.

Futómű beállítás

Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.

Autóklíma töltés, tisztítás, javítás

Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.

Lengéscsillapító mérés

Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.

Autófűtés és autóhűtés javítás

Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.

Autó akkumulátor csere, akkuszerviz

Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett. Üdvözlettel: KA csapata