Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Milyen időközönként kell cserélni az automata váltófolyadékot?

automataváltó olajcsere

Az automata sebességváltó folyadék időközönkénti cseréjének szükségességét gyakran figyelmen kívül hagyják, különösen az olyan régiókban, amilyen kis hazánk is, ahol az automata sebességváltók azért még mindig sokkal kevésbé elterjedtek, mint például az Egyesült Államokban. A legtöbben tisztában vannak azzal, hogy a motorolajat rendszeresen cserélni kell. Ami azonban a sebességváltót illeti, nos, ezen a téren egész más a tudatos felhasználók aránya. Fogadjunk, hogy te is azon töröd a fejed ebben a pillanatban, hogy vajon mikor volt az utolsó váltóolajcsere a kocsidban, ugye? Ne várd meg, hogy késő legyen, inkább beszéljük át, hogy milyen gyakorisággal érdemes beiktatni ezt a procedúrát!

Valójában az automata sebességváltó számos olyan problémát szenvedhet el, amelyet semmilyen olajcsere nem akadályozhat meg. De figyelembe véve az automata sebességváltó javításának vagy rosszabb esetben cseréjének költségeit, nem érdemes megkockáztatni azokat a galibákat sem, amelyeket az olajcsere igenis meggátolhat. Mielőtt rátérnénk a mikorra, nézzük meg a miérteket.

Miért nem szabad figyelmen kívül hagyni az automata sebességváltó folyadékcsere intervallumát?

Az automata sebességváltók nagyon bonyolult szerkezetek. A kézi sebességváltók hozzájuk képest meglehetősen egyszerű szerkezetek, meghibásodásuk többnyire a vezető ballépéseiből ered. Az automata váltóknál viszont nagyon más a helyzet: nem feltétlenül kell hibás vezetési stílust képviselni ahhoz, hogy beüssön a krach velük kapcsolatban. Hogy miért? Egészen egyszerűen azért, mert sokkal több minden történik a belsejükben, mint manuális párjuk esetében. A sebességváltó-folyadék pedig ezekben a történésekben központi szerepet játszik. Az automata sebességváltóban lévő olaj nem pusztán kenőanyag, amely a mozgó alkatrészeket mozgásban tartja. Feladata továbbá a sebességváltó belső hidraulikájának meghajtása, és az egész hűtése. Egyszóval mindenhova kihat. Az automata sebességváltó varázslata többnyire a hidraulikán keresztül valósul meg. Röviden, a nyomás alatti folyadék mozgatja az alkatrészeket a sebességváltón belül. Ezt úgy érik el, hogy a folyadékot a sebességváltón belül számos kis csatornán keresztül vezetik át. A keringés során a folyadék áthaladhat szűrőkön, adagolószelepeken és tetszőleges számú kis nyílásokon. Nem is beszélve több nagyobb alkatrészről, mint például a nyomatékváltók és a sebességváltó folyadékhűtői. Ugye elkerülhetetlen, hogy ennyi mozgó alkatrész mellett idővel törmelék kerüljön a sebességváltó folyadékba. Valószínűleg már kezded sejteni, hogy a törmelékkel teli folyadék kis csatornákon, nyílásokon és szűrőkön keresztül kényszerülve a katasztrófa receptje. Ahogy a törmelék felhalmozódik, akadályozni fogja a sebességváltó egyes részeinek működését. Ez abban nyilvánulhat meg, hogy a szelepek elakadnak, ami durva vagy késleltetett sebességváltást okozhat. A teljes elakadás pedig akár egy vagy több sebességfokozat teljes elvesztését is eredményezheti.

Mi az automata sebességváltó folyadékcsere optimális intervalluma?

Remélhetőleg az előző rész meggyőzött arról, hogy bizony nem árt betartani az automata sebességváltó folyadék csereintervallumát, de vajon mi ez a periódus? Egy kicsit trükkösebb, mint ahogy azt első blikkre gondolnánk. Sokféle automata sebességváltó létezik, és persze, hogy mindegyiknek különböző szervizintervalluma van. Az első dolog, amit szem előtt kell tartani, az az, hogy az automata sebességváltó olajcseréjével végzett túlzás soha nem egy rossz dolog. Nem károsítja a sebességváltót, ha a gyártó által javasoltnál gyakrabban cseréled az olajat. Az automata sebességváltó folyadékcsere intervallumának alsó határa körülbelül 60 ezer kilométer. Ha nem találod az adott sebességváltóhoz tartozó szerviz javaslatot, akkor használd ezt az intervallumot útmutatóként.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.03.29-2024.04.01. között  ZÁRVA tart. 2024.04.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata