Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Milyen adminisztratív költségekkel jár egy külföldi autó behozatala Magyarországra?

slusszkulcs átadása

Használtautó vásárlása esetén mindig felmerülő kérdés, hogy itthon, a magyar utakon használt kocsik közül válasszunk, vagy próbáljunk meg külföldről beszerezni egy megkímélt állapotú, hasonló paraméterekkel rendelkező járművet. Ha az utóbbit gondoljuk jobbnak, akkor nem árt, ha belekalkuláljuk a vételárba a honosítás költségeit is. Megpróbáljuk összeszedni, hogy mik lehetnek ezek.

Melyik országból hozzunk autót?

Ha mindenképpen külföldről szeretnénk behozni és honosítani egy autót, akkor nem mindegy, hogy melyik országból tesszük ezt. Más szabályok vonatkoznak ugyanis az Európai Unióból behozott autókra, az európai szabványnak megfelelő, de nem Uniós kocsikra, illetve a nem európai tulajdonosoknak készült gépjárművekre. Kezdjük a legvégén. Ha például be szeretnénk hozni Amerikából egy autót, akkor minden egyéb költség mellett azzal is szembe kell néznünk, hogy adott esetben nem használhatjuk az európai utakon. Ennek oka, hogy az amerikai szabályozás eltér az európaitól, ha például a környezetvédelmi normákat nézzük. Emiatt valószínűleg nem fogjuk tudni forgalomba helyezni a kocsit, hacsak valamilyen komolyabb átépítésen nem esik át. Ebben az esetben viszont a költségek olyan magasra rúghatnak, hogy már nem éri meg az egész folyamat. Ha az Európai Unión kívülről szeretnénk autóhoz jutni, de a kontinensen maradunk, akkor az egyéb kötelező költségek mellett még a VÁM kifizetésével is kalkulálnunk kell, ami jelentősen meg tudja dobni a kocsi árát. Ez szintén nem tűnik jó ötletnek emiatt. Érdekes módon olyan országok is ide tartoznak, mint Norvégia, Svájc, vagy az Unióból nemrég kilépő Nagy-Britannia. Mindezek miatt, ha költséghatékonyan szeretnénk autót vásárolni, ugyanakkor ragaszkodunk a külföldi beszerzéshez, akkor az Európai Unió területén kell keresgélnünk. Nézzük, hogy milyen költségek lehetnek az innen beszerzett gépjárművekre.

Mennyit kell fizetnünk?

Az EU-ban jelenleg forgalomban lévő, használt autók természetesen meg kell, hogy feleljenek az egyre szigorodó környezeti normáknak, így ezek közül bátran válogathatunk. Ha sikerült hazahoznunk, akkor a következő költségeket kell kiköhögnünk: a műszaki szemle vagy a műszaki vizsga díja, attól függően, hogy érvényes műszakival, vagy anélkül jutottunk az autóhoz. Előbbiért alig 8000 forintot, míg utóbbiért közel 40 ezer forintot kell leszámolnunk. Nem hagyható ki az eredetvizsgálat a külföldről behozott kocsik esetében, ez nagyjából 20 darab ezresbe fog fájni nekünk. Ezeken kívül az okmányirodai illetékeket kell szépen sorban kifizetnünk, úgy, mint: a forgalmi engedély kiállításának illetéke, a törzskönyv illetéke, valamint a rendszámtábla díja. Ők hárman jelenleg 22 ezer 500 forintba kerülnek együttesen. Ez összesen nagyjából ötvenezer és nyolcvankétezer-ötszáz közötti összeg. Aztán persze ne felejtsük el a regisztrációs adót, amelynek mértéke függhet az évjárattól, a teljesítménytől, a hajtástól. Az elektromos autók behozatalára manapság kedvezmények is járhatnak. Emiatt a teljes díj nagyon változó, akár alig több, mint tízezerből is megúszhatjuk, de egy nagy teljesítményű diesel üzemű autó adója akár a százezer forintot is meghaladhatja. Fizethetünk továbbá vagyonszerzési illetéket, ami hasonló kiadást jelenthet. Itt is előnyben részesítik manapság a hibrid és az elektromos autók behozatalát, ezekre jelentős kedvezményeket kaphatunk. Mint láthatjuk, a külföldi autók behozatala sok kisebb-nagyobb költséget vonhat maga után, így legyünk nagyon körültekintőek a vásárlás alkalmával. Nem mindegy, hogy egy kisebb teljesítményű elektromos autóra kell kifizetnünk pár tízezer forintot, vagy egy nagy, benzintemető monstrumra több százezret. Ha ezeket a kiadásokat belekalkuláljuk a vételárba, akkor tudjuk a valós értékén kezelni az esetleges vásárlásunkat.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.03.29-2024.04.01. között  ZÁRVA tart. 2024.04.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata