fbpx

Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

Miért kell cserélgetni a gumik pozícióját az autókon?

abroncs cseréje

Az autógumik rotációja, vagyis a jármű abroncsainak rutinszerű áthelyezése meghatározott minták szerint elölről hátra vagy éppen a másik oldal egyik státuszába, az abroncs karbantartásának és biztonságának fontos tényezője. Ezenkívül pedig nem árt, ha tudod, hogy ez a rotálás tulajdonképpen ahhoz is szükséges, hogy a gumiabroncsokra érvényes garancia hatályban maradjon. Olvass tovább, ha szeretnél többet megtudni arról, hogy mi is a gumik pozíciójának periodikus cserélgetése, miért számítanak az abroncsok forgási mintái, valamint mi a saját járműved igény szerinti rotációs rajzolata. Tarts velünk!

Mi az az abroncs rotálás?

A gumiabroncs forgatása azt jelenti, hogy a járművön minden egyes gumiabroncs helyzetét időszakonként megváltoztatjuk. A gumiabroncsokat a jármű gyártója által javasolt módon, vagy 8-10 ezer kilométerenként érdemes váltogatni, talán a legcélszerűbb az olajcseréhez igazítani az időpontot. Ez a procedúra egyébként kiváló lehetőségként szolgál arra vonatkozóan is, hogy szemrevételezéssel megvizsgáld, hogy nem sérültek-e a gumik, hogy csekkold a légnyomásukat, hogy ellenőrizd a futófelület mélységét, és csinálj egy kiegyensúlyozást, ha bármilyen vibrációt észlelnél.

Miért fontos a gumik pozíciójának rendszeres időközönkénti váltogatása?

Számos oka van annak, hogy a gumiabroncsok forgatása a szokásos gumiabroncs-ápolási rutin fontos részévé vált. Először is, a gumiabroncsok rutinszerű váltogatásával a kopás egyenletesen oszlik el mind a négy abroncson, és a futófelület élettartama ezáltal maximalizálódik. Ennek az az oka, hogy a jármű kerekeinek minden egyes pozíciója más és más típusú abroncs igénybevétellel jár együtt. Példának okáért az elsőkerék-hajtású járművek elején lévő abroncsok nagyobb hányadát veszik fel a kanyarodáshoz, gyorsításhoz és fékezéshez szükséges nyomatékból és súrlódásból, és ez nyilvánvalóan az abroncs nagyobb mértékű kopásához vezethet. Különösen fontos az új gumiabroncsok ciklikus elforgatása, mert a friss gumi futófelülete érzékenyebb az egyenetlen kopásra. Másodszor, a futófelület egyenletes kopása egyenletesen tartja a gumiabroncsok mintázat-mélységét is, ami elősegítheti, hogy a tapadás és a kezelhetőség kiegyensúlyozott maradjon mind a négy gumin. Ez javítja a kanyarodási és fékezési teljesítményt, és összességében biztonságosabbá teszi a járműhasználatot. Végül, de nem utolsó sorban, ha autód összkerékhajtásos, az egyenletesen kopott gumiabroncsok csökkentik a hajtáslánc feszültségét, mérsékelve ezzel a drága hajtáselemek amortizációját.

Milyen gumiabroncs forgási mintát használjak?

Ez a használt gumiabroncs típusától függ, illetve attól, hogy a kocsi első, hátsó vagy négykerék-meghajtású, a gumiabroncsok forgásirány jelöléssel rendelkeznek vagy sem, továbbá, hogy a gumiabroncsok azonos méretűek-e a jármű elején és hátulján. Egységes méretű és nem forgásirányos abroncsok esetén, a négykerék vagy hátsókerék-hajtású járműveknél a hátsó keresztminta javasolt: a hátsó abroncsokat az első tengelyre mozgatják, és a jármű ugyanazon oldalán tartják, míg az első abroncsokat a hátsó tengely ellentétes oldalaira helyezik fel. Elsőkerék-hajtású járművekhez, például könnyű teherautókhoz és szedánokhoz az X-minta koncepciója ajánlott: minden abroncsot átlósan mozgatnak, ami azt jelenti, hogy az abroncsok az egyik tengelyről az ellenkezőre váltanak, valamint áthelyezik őket egyik oldalról a másikra. Van egy másik bevett minta is az elsőkerék-hajtású járművekhez, és az igazság az, hogy ez a gyakoribb metódus: az első tengely abroncsai közvetlenül hátra, míg a hátsó abroncsok átlósan felfelé, az első tengely ellentétes oldalára kerülnek, és ezt hívják első keresztmintának. Na, nálad melyik lesz a nyerő?

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere

Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Fékszerviz, fékjavítás

Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.

Olajcsere, szűrő csere Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Kuplung javítás, kuplung csere

Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.

Műszaki vizsgáztatás

A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.

Kipufogó javítás

Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.

Autó állapotfelmérés

Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson

Vezérműszíj csere, vezérlés javítás

Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.

Autódiagnosztika

Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.

Részecskeszűrő tisztítás

Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.

Gumiszerviz

Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.

Futómű beállítás

Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.

Autóklíma töltés, tisztítás, javítás

Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.

Lengéscsillapító mérés

Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.

Autófűtés és autóhűtés javítás

Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.

Autó akkumulátor csere, akkuszerviz

Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.

Tájékoztatjuk, hogy 2021.12.24. és 2022.01.02. között ZÁRVA tartunk. 2022.01.03-tól a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Üdvözlettel: KA csapata