Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Miért kell cserélgetni a gumik pozícióját az autókon?

abroncs cseréje

Az autógumik rotációja, vagyis a jármű abroncsainak rutinszerű áthelyezése meghatározott minták szerint elölről hátra vagy éppen a másik oldal egyik státuszába, az abroncs karbantartásának és biztonságának fontos tényezője. Ezenkívül pedig nem árt, ha tudod, hogy ez a rotálás tulajdonképpen ahhoz is szükséges, hogy a gumiabroncsokra érvényes garancia hatályban maradjon. Olvass tovább, ha szeretnél többet megtudni arról, hogy mi is a gumik pozíciójának periodikus cserélgetése, miért számítanak az abroncsok forgási mintái, valamint mi a saját járműved igény szerinti rotációs rajzolata. Tarts velünk!

Mi az az abroncs rotálás?

A gumiabroncs forgatása azt jelenti, hogy a járművön minden egyes gumiabroncs helyzetét időszakonként megváltoztatjuk. A gumiabroncsokat a jármű gyártója által javasolt módon, vagy 8-10 ezer kilométerenként érdemes váltogatni, talán a legcélszerűbb az olajcseréhez igazítani az időpontot. Ez a procedúra egyébként kiváló lehetőségként szolgál arra vonatkozóan is, hogy szemrevételezéssel megvizsgáld, hogy nem sérültek-e a gumik, hogy csekkold a légnyomásukat, hogy ellenőrizd a futófelület mélységét, és csinálj egy kiegyensúlyozást, ha bármilyen vibrációt észlelnél.

Miért fontos a gumik pozíciójának rendszeres időközönkénti váltogatása?

Számos oka van annak, hogy a gumiabroncsok forgatása a szokásos gumiabroncs-ápolási rutin fontos részévé vált. Először is, a gumiabroncsok rutinszerű váltogatásával a kopás egyenletesen oszlik el mind a négy abroncson, és a futófelület élettartama ezáltal maximalizálódik. Ennek az az oka, hogy a jármű kerekeinek minden egyes pozíciója más és más típusú abroncs igénybevétellel jár együtt. Példának okáért az elsőkerék-hajtású járművek elején lévő abroncsok nagyobb hányadát veszik fel a kanyarodáshoz, gyorsításhoz és fékezéshez szükséges nyomatékból és súrlódásból, és ez nyilvánvalóan az abroncs nagyobb mértékű kopásához vezethet. Különösen fontos az új gumiabroncsok ciklikus elforgatása, mert a friss gumi futófelülete érzékenyebb az egyenetlen kopásra. Másodszor, a futófelület egyenletes kopása egyenletesen tartja a gumiabroncsok mintázat-mélységét is, ami elősegítheti, hogy a tapadás és a kezelhetőség kiegyensúlyozott maradjon mind a négy gumin. Ez javítja a kanyarodási és fékezési teljesítményt, és összességében biztonságosabbá teszi a járműhasználatot. Végül, de nem utolsó sorban, ha autód összkerékhajtásos, az egyenletesen kopott gumiabroncsok csökkentik a hajtáslánc feszültségét, mérsékelve ezzel a drága hajtáselemek amortizációját.

Milyen gumiabroncs forgási mintát használjak?

Ez a használt gumiabroncs típusától függ, illetve attól, hogy a kocsi első, hátsó vagy négykerék-meghajtású, a gumiabroncsok forgásirány jelöléssel rendelkeznek vagy sem, továbbá, hogy a gumiabroncsok azonos méretűek-e a jármű elején és hátulján. Egységes méretű és nem forgásirányos abroncsok esetén, a négykerék vagy hátsókerék-hajtású járműveknél a hátsó keresztminta javasolt: a hátsó abroncsokat az első tengelyre mozgatják, és a jármű ugyanazon oldalán tartják, míg az első abroncsokat a hátsó tengely ellentétes oldalaira helyezik fel. Elsőkerék-hajtású járművekhez, például könnyű teherautókhoz és szedánokhoz az X-minta koncepciója ajánlott: minden abroncsot átlósan mozgatnak, ami azt jelenti, hogy az abroncsok az egyik tengelyről az ellenkezőre váltanak, valamint áthelyezik őket egyik oldalról a másikra. Van egy másik bevett minta is az elsőkerék-hajtású járművekhez, és az igazság az, hogy ez a gyakoribb metódus: az első tengely abroncsai közvetlenül hátra, míg a hátsó abroncsok átlósan felfelé, az első tengely ellentétes oldalára kerülnek, és ezt hívják első keresztmintának. Na, nálad melyik lesz a nyerő?

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.11.01-jén ZÁRVA tart. 2024.11.04-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!