fbpx

Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

Miért fontos az új szervószivattyú beépítésénél a légtelenítést precízen elvégezni?

szervópumpa

Ritkán fordul elő hiba a szervórendszeren belül, de olyankor csőstül jön a baj. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a hiba előjelei általában tisztán kivehetőek, ezáltal azt még a komolyabb gondok megjelenése előtt orvosolni tudja egy szakember, vagy akár mi magunk is akkor, ha adottak a körülmények. Szivattyúcsere esetében a legfontosabb, hogy a légtelenítés során nincs helye hibának.

Szervóhatás és a szivattyú

Bár a szervó és a szervómotorok már jó ideje a hétköznapok részét képezik, még aktív vezető korban van egy olyan generáció, aki már ezen technikai rásegítő eszközök megjelenése előtt is az utakat rótta. Ők még emlékezhetnek arra, milyen nehéz is volt egy nagyobb autó kormányát álló helyzetben eltekerni. A nehézség nem menet közben jelentkezett, hiszen azt mindenki tudhatja a középiskolai fizikaórákról, vagy akár tapasztalatból is, hogy a kormányt eltekerni álló helyzetben a legnehezebb. Mivel egy általános problémáról volt szó, sokan fellélegeztek akkor, amikor a szervórendszerek megjelentek. Kivételt talán csak a szerelők jelentettek, akiknek az első időkben bizony nem kis nehézséget okozhatott egy meghibásodott rendszert működésre bírni. A korábbi szervók pusztán hidraulikus alapon működtek, a motor maga üzemeltette a hidraulikus szivattyút, azonban napjainkban már külön motorral rendelkezik a szervó. Nem beszélhetünk sokszorosan összetett rendszerekről – a szivattyú és a szervómotor mellett csupán tömítések, vezetékek és csövek alkotják ezeket.

Jelek megfigyelése, csere, légtelenítés

A szervóval kapcsolatos hibák többségét könnyű észrevenni. Ha nehezen forog a kormánykerék, vagy éppen hangosan működik a rendszer a kormány tekerése közben, szinte biztosak lehetünk abban, hogy a szervórendszerrel van a gond. Noha elméletben enélkül is működőképes marad a kocsi, nem árt idejében szakemberhez fordulni, a további gondok megelőzése érdekében. A hiba forrása is csupán pár dologra vezethető vissza, melyek közül a leggyakoribbak közé a rendszerbe jutó levegő, a szervófolyadék szivárgása, vagy a szivattyú hibája, teljesítményének csökkenése tartozik – utóbbi a folyamatos mechanikus kopás miatt. Míg az első két esetben természetesen ellenőrizni kell a tömítéseket és csöveket, utóbbi esetén sokszor nincs más hátra, mint a szivattyú cseréje. Noha nem a legolcsóbb alkatrészről van szó, nem éri meg a problémát semmibe venni, hiszen a javítás elodázása további gondokat szül majd. A szivattyú cseréjét otthoni körülmények között csak akkor ejtsük meg, ha teljes mértékben biztosak vagyunk a dolgunkban, ellenkező esetében irány a szerviz. Amennyiben mégis mi magunk szeretnénk elvégezni a dolgot, egy gyakori hibát egy életre jegyezzünk meg. A szivattyú cseréje a folyadék cseréjét is jelenti, amelyből egyenesen következik az is, hogy a folyamat végén légteleníteni kell a rendszert, méghozzá hiba nélkül. Amennyiben akár csak egy kevés levegő is a szervórendszeren belül marad, azzal saját magunkat szúrhatjuk hátba, hiszen a belül uralkodó nyomás és hőmérséklet hatására a folyadék habosodni kezd, rózsaszínűvé válik, ez pedig visszavezet bennünket a kiindulóponthoz – a fenti tünetegyüttes a szervórendszer működését befolyásolja majd, ismét visszatér a fent említett kormányzási nehézség, vagy éppen a hangos működés. Az interneten számtalan részletes leírás taglalja a légtelenítés mikéntjét, amely nem egy bonyolult folyamat, csupán egy segítőre lesz szükségünk, aki a kormányt tekergeti, miközben mi a folyadékszintet és a távozó esetleges légbuborékokat ellenőrizzük. Szerencsére a leírások többsége részletes és könnyen követhető, ezen kívül egyéb bonyolult ellenőrzés, vagy speciális eszköz nem szükségeltetik a csere során. Ne feledjük azonban, a csere folyamata nem mindenki számára gyerekjáték, valamint a használt folyadékot sem engedhetjük le a lefolyón, ezért ha biztosra szeretnénk menni, inkább keressünk fel egy szakszervizt, ahol könnyen, gyorsan és professzionálisan tudják kicserélni a meghibásodott alkatrészt.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere

Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Fékszerviz, fékjavítás

Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.

Olajcsere, szűrő csere Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Kuplung javítás, kuplung csere

Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.

Műszaki vizsgáztatás

A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.

Kipufogó javítás

Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.

Autó állapotfelmérés

Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson

Vezérműszíj csere, vezérlés javítás

Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.

Autódiagnosztika

Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.

Részecskeszűrő tisztítás

Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.

Gumiszerviz

Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.

Futómű beállítás

Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.

Autóklíma töltés, tisztítás, javítás

Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.

Lengéscsillapító mérés

Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.

Autófűtés és autóhűtés javítás

Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.

Autó akkumulátor csere, akkuszerviz

Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett. Üdvözlettel: KA csapata