Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

Mi miatt lehet fojtószelep-tisztítás után magas az alapjárat?

Fojtószelep helye

Mi a szerepe a fojtószelepnek? Miért szükséges egyáltalán a tisztítása? Milyen lépésekből áll a folyamat? Milyen speciális eszközök szükségesek hozzá mindenképpen? Mire kell figyelni a fojtószelep-tisztítás közben? Az alábbiakban eláruljuk a válaszokat a legfontosabb kérdésekre, továbbá arra is kitérünk, hogy mi a teendő, ha a fojtószelep tisztítása után magas az alapjárat. Tarts velünk!

10-15 ezer kilométer megtételét követően általában esedékes a tisztítás

A fojtószelep feladata a porlasztóba áramló levegő mennyiségének szabályozása. A legfontosabb alkatrészek közé tartozik és akkor mozdul, ha a gázpedált lenyomják vagy felengedik, mivel a gázpedálhoz van csatlakoztatva. Ha a gázpedál akadozik, feltétlenül érdemes megtisztítani, hiszen az akadozás oka, hogy lerakódások vannak a fojtószelepnél. A fojtószelep tisztítása rövid folyamat. Az esetek többségében 10-15 ezer kilométer megtételét követően általában esedékes a tisztítás. Ahogy már említettük, rövid folyamat, mindössze 30-40 percet vesz igénybe. Ráadásul nem a szerelés, inkább a tisztítás igényel több időt. Mire lesz szükség a fojtószelep megtisztításához? Torx csavarhúzóra, szivacsra, lapos csavarhúzóra és vízre. A szükséges eszközök bekészítését követően, jöhet a fojtószelep-tisztítás első lépése.

Egyes motortípusok nem tudnak maguktól beállni a fojtószelep-tisztítást követően

Első lépésként a lapos csavarhúzóval meg kell lazítani a bilincset a fojtószelepen, hogy lehúzható legyen a szívócső. Ezt követően lehúzható a szenzor kábele és kiemelhető a légszűrőház. A szívócső eltávolítását követően ki kell húzni a tartóból a bowden végén elhelyezkedő csonkot. Ezt követően ki kell hajtani a fojtószelep körül lévő torx csavarokat és le kell húzni a csatlakozót. A kiszerelés utolsó lépéseként, ki kell emelni a fojtószelepet és le kell róla szerelni a bowden tartót. A kiszerelés ezzel megtörtént. Most pedig következhet az alapos tisztítás és szárítás. A pucolás során végig nyitva kell tartani a szelepet. A tisztítás és szárítás után vissza lehet szerelni és a csatlakozót vissza kell dugni a helyére. Nem kell megijedni, ha a tisztítást követően magas az alapjárat, hiszen jó néhány esetben ez normális, és 40-50 kilométert követően megszűnik a jelenség. Bizonyos esetekben, egyes motortípusok nem tudnak maguktól beállni a fojtószelep-tisztítást követően. Ebben az esetben mihamarabb fel kell keresni egy szakszervizt, ahol a megfelelő tapasztalattal rendelkező szakemberek gyorsan megoldják a problémát.