Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Mi miatt csökkenhet teljesen a fékhatás egy-egy erőteljes, intenzív fékezés közben?

Fékrendszer karbantartása

Az autó egyik, ha nem a legfontosabb része a fékberendezés. Hiába működik jól minden alkatrész, hiába tudunk hirtelen gyorsítani az erős motor és a remek teljesítmény miatt, hiába utazunk komfortosan, ha nem tudunk akkor és ott megállni, amikor igazán szükség van rá. A fékek karbantartása elengedhetetlen a biztonságos vezetés fenntartásához.

A fékberendezés

Ahhoz, hogy az autóval idejében meg tudjunk állni, számos alkatrész felelős. A fékberendezés minden eleme rendkívül fontos munkát végez, hogy tökéletes egésszé álljon össze a rendszer. Az egész középpontjában a főfékhenger áll, a fékmunkahenger és a fékdugattyú szorosan csatlakozik hozzá. Szükség van továbbá a féktárcsára, a fékbetétre, nem maradhat ki a fékdob, de a fékpofa sem. A rendszer működtetéséhez elengedhetetlen a fékpedál, ugyanakkor a fékolaj megléte nélkül szintén nem bízhatunk a hibátlan fékhatásban. Az egész fékberendezés az ABS, és az ESP használatával válik szinte tökéletessé. A rendszer ezeknek az alkatrészeknek az együttes munkájával tudja a mozgási energiát hővé alakítani, végeredményben pedig lassítani, majd szükség esetén megállítani a kocsit. Mivel azonban eléggé összetett rendszerről beszélünk, ezért rendkívül fontos, hogy figyeljünk a megfelelő karbantartásra. Ha csak egy eleme is elkopik, vagy megsérül, az a fékút megnövekedésével járhat, amely pedig fokozott balesetveszélyt eredményez. Az éves szervizek alkalmával ne legyünk restek leellenőrizni a látható részek állapotát, kopottságát, szükség esetén pedig haladéktalanul cseréljük az elhasználódott elemeket. Honnan tudhatjuk, hogy javítani kell a fékeket? Miért csökkenhet a fékhatás?

A fékhatás csökkenése

A fék néhány elemén könnyen észrevehetjük, ha eljárt felette az idő. A kerekek leszerelésekor szemmel látható, ha kopott a féktárcsa vagy a fékbetét, ezeket érdemes azonnal újra cserélni ilyenkor. A szemmel nem látható alkatrészeket pedig érdemes időnként átvizsgáltatnunk szakemberrel. Sokszor észre sem vesszük, hogy elhasználódik a fékberendezés egy-egy része, mivel az nem egyik napról a másikra adja fel a szolgálatot. Azonban a kopott alkatrészek miatt, csökkenhet a fékhatás, ezzel párhuzamosan pedig a fékút folyamatosan növekszik, egy esetleges vészfékezéskor ez pedig okozhat kellemetlen meglepetéseket. Ennél is rosszabb, hogy abban az esetben, ha nem törődünk a szervizeléssel, az elnyűtt, elvékonyodott fékalkatrészek el is törhetnek, amely a fék működésének teljes megszűnésével járhat, mi pedig tehetetlenül sodródunk az árok, egy útszéli fa, vagy a szembejövő autó felé. A fékhatás csökkenése hirtelen is felütheti a fejét intenzív fékezéskor. Ebben az esetben általában a fékfolyadék fals működésében kell keresni az okokat. A fékfolyadék egy zárt rendszerben dolgozik a fékberendezésen belül, feladata, hogy segítse, fokozza a fékhatást. A baj akkor kezdődik, ha a rendszer nem zár rendesen. Egy elhasználódott tömítés vagy egy hajszálrepedés miatt a folyadék elszivároghat. A fékfolyadék nem összenyomható, a miniatűr réseken beszökő levegő viszont igen, ezért a fékhatás csökkenése várható, ha nem jövünk rá időben a problémára. A fékfolyadék egyébként sem örökéletű, néhány év alatt elöregszik, és cserélni kell, hogy folyamatosan biztosítsuk a fékhatás fenntartását. Hiába összetett rendszer a fékberendezés, rendkívül fontos a biztonságunk megtartása érdekében, hogy figyeljünk a karbantartására. Ha így teszünk, akkor teljesítettük a minimális feladatunkat, hogy mi és mások is épségben elérjék az úti céljukat.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.05.20-án ZÁRVA tart. 2024.05.21-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata