Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Melyiket szeressem? Közvetlen vagy szakaszos benzinbefecskendezés

Eldugult benzin befecskendező

Két technika létezik a benzinbefecskendezésnél: a közvetlen és a szakaszos. A szakértők felsorakoznak az egyik, illetve a másik oldalon is. Igazságot tenni „képtelenség”, arra viszont vállalkozhatunk, hogy leírjuk a legfontosabb tudnivalókat. Az egész történet 1997-ből indul.

Közvetlenül

1997. Ekkor jelent meg Magyarországon, a Mitsubishiken a „monogram”: GDI – Gasoline Direct Injection, azaz közvetlen benzin-befecskendezés. Azóta már van JTS, SIDI, DISI, IDE, HPi, FSI, TFSI, EcoBoost, GTDI – és ez a lista lassan a végtelenségig tágul. De mi is ez az egész? Szintlépés az Otto-motor működési elvében: a keverékképzés ugyanis ezekben a „betűszókban” már nem a szívócsőben zajlik, a benzint a befecskendező szelepek közvetlenül az égéstérbe porlasztják. Ehhez az kell, hogy sokkal nagyobb nyomást elbírjon – minden. Ugyanis a GDI-korszak előtt általában 3-5 bar volt az üzemanyagnyomás, a közvetlen befecskendezés megjelenésével ez 50-150 bar közé nőtt, de vannak 200 bar üzemi nyomású „megoldások” is. Ez utóbbiak már tényleg spéci motorok és üzemanyag-szivattyúk. Hogy ez miért jó? Legalább tízszázalékos fogyasztáscsökkenés, legalább ilyen arányú teljesítmény-növekedés mellett. Kell még indokolni? De hogy kicsit szakmázzunk is, ez azért lehetséges, mert a közvetlen befecskendezésnél a benzin nem érintkezik a szelepek hátoldalával valamint a szívócső egy részével, ahol egy kis része lecsapódik. A motor csak az elporlasztott részecskéket égeti el, a lecsapódott benzin nem vesz részt az égésben.

Szakaszosan

Talán sejthető: az üzemanyag porlasztása nem folyamatos. De itt pont ez a lényeg! A szakaszos befecskendezésű motornál a befecskendező szelepet vagy szelepeket az elektronikus vezérlőegység vezérli a szükséges ideig. Nem nehéz kitalálni, ezt nevezik a befecskendezési időnek. Ettől függ a beáramló benzin mennyisége – a rendszer nyomása gyakorlatilag állandó. Kétfajta megoldás létezik: a központi és a hengerenkénti befecskendezés. Előbbinek előnye az alacsony bekerülési költség, de hátránya is van: a szívócső geometriai kialakítása miatt a benzin hengerek közötti eloszlása nem egyenletes. A hengerenkénti befecskendezésnél minden hengernek külön szelepe van. Ez drágább megoldás, de határozottan jobb. Ráadásul a szelepek működtetése szerint három rendszer is létezik: a szimultán, a csoportos és a szekvenciális. Előbbinél párhuzamosan vannak kapcsolva a szelepek, a második verziónál csoportokra osztják ezeket, míg utóbbinál egymástól teljesen függetlenül működnek.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.03.29-2024.04.01. között  ZÁRVA tart. 2024.04.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata