Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Melyik alkatrészhez tartozik bendix, és milyen szerepe van a működésében?

önindító szerelése

A bendix bizony az önindítóhoz tartozik. Milyen szerepe van a bendixnek az önindító működésében? Milyen fő részekből áll az önindító? Mi a teendő, ha az önindító valamelyik fő része meghibásodik? Mikor érdemes szakemberhez fordulni a problémával? Az alábbiakban minden kérdést megválaszolunk az önindítóval kapcsolatban!

A bendix az önindítóhoz tartozik, és fontos szerepet tölt be

A belsőégésű motoroknak külső segítség kell a beinduláshoz. Ezt a feladatot látja el az önindító. Milyen részekből áll ez az alkatrész? A fő részei a következők: első pajzs, bendix, forgórész, állórész, bronzkefe, bronzkefetartó, behúzómágnes és hátsó pajzs. Szóval a bendix az önindítóhoz tartozik, és fontos szerepet tölt be. Az önindító tengelyén található, a lendkerék fogaskoszorújába csatlakozik. Hogyan tudja beindítani a motort az önindító? A bendixen található fogaskerék a behúzómágnes által kapcsolódik a főtengely végén lévő, lendkerékre szerelt fogaskoszorúba. Ekkor a forgásiránynak megfelelően az önindító forogni kezd, mindez pedig mozgásba hozza a motor különféle alkatrészeit. Ha beindult a motor, a behúzómágnes visszahúzza alaphelyzetbe a bendixet, amelynek következtében leáll az önindító tengelyének forgása.

Az önindító fő részei jelentős terhelésnek vannak kitéve

Mivel az önindító minden fő része nagy terhelésnek van kitéve, mindegyik meghibásodhat. Ha kattogó hang hallható az indítás pillanatában, és rendben van az elektromos hálózat, akkor gond van a behúzómágnessel. Továbbá ilyen problémát okozhatnak az eltört csapágyak, az elkopott szénkefék, a sérült pajzsok, valamint a forgórész sérült tekercselése is. Ebben az esetben javításra szorul az önindító. Ha nem indul a motor, ám forog az önindító, a bendixnél, illetve a behúzótekercsnél kell keresni a probléma okát. Ilyenkor már nem lehet elkerülni az önindító felújítását. Ha rángatózva indul az autó, valószínűleg hiányoznak fogak a fogaskoszorúból, így nem tud megfelelően működni a bendix. Ez a hiba általában az idősebb autóknál jelentkezik. Ha a pajzs megy tönkre, általában a csapágy okozza a problémát. A pajzs meghibásodása esetén többnyire a komplett motor cserére szorul. Ha elkopott a bronzkefe vagy a bronzkefetartó, cserével megoldható a probléma. A bendix esetében általában a rajta lévő rugó megy tönkre, vagy pedig megkopik a fogaskerék része, és így a fogaskoszorúhoz nem ér el. A bendix esetén könnyen lehet találni utángyártott alkatrészt, és a cserét elvégzik a szervizekben. Amennyiben a forgórész vagy az állórész megy tönkre, nem érdemes a cserével bajlódni, ebben az esetben inkább a felújítás javasolt. Drága a csere, és nagy valószínűséggel más rész is sérül ilyenkor. Ha a behúzómágnes megy tönkre, nem történik semmi a slusszkulcs elfordításakor. Ebben az esetben elegendő az alkatrész cseréje. Mindemellett az önindító meghibásodásának hátterében akár a generátor alulméretezettsége is állhat. Továbbá az önindító meghibásodását okozhatja a nem megfelelően töltött akkumulátor is, ezért érdemes időnként az akkumulátor állapotát és a töltő rendszert is ellenőriztetni. Nem érdemes halogatni az akkumulátorcserét, általában öt évente csere szükséges. Az elhasználódott akkumulátorral az önindító lassabban és gyengébben forgat. Mivel a mai önindítók több részegységből állnak, nem érdemes otthon bajlódni a javítással, jobb inkább szakemberre bízni a feladatot.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.03.29-2024.04.01. között  ZÁRVA tart. 2024.04.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata