14 évesre öregedtek a magyar autók, legalábbis az átlagos életkoruk már ilyen magas. Mivel egyre korosabb a hazai autópark, kezdünk lemaradni Európától. Nem kevés 20 év feletti személyautó is a magyar utakat járja, újat pedig szinte alig találhatunk.
Egyre csak öregszenek
2007 volt a fordulópont a hazai autópark életében, ekkortól kezdett öregedni a magyar állomány, mostanra már 14 éves az átlagéletkor. A magyar autós állományt egyébként 3 milliósra becsülik, ahhoz hogy csökkenjen az életkor, évente mintegy 100 ezer új autónak kellene forgalomba kerülnie. Erre azonban igen kevés az esély, hiszen jelenleg jóval nagyobb számban vásárolnak a magyarok használtat. Külföldről is egyre több autót hoznak be a magyarok, jellemző, hogy inkább az idősebb autókat importálják, nem pedig az újakat. Súlyos probléma, hogy csaknem másfélszer annyi használt autót hoznak be az országba külföldről, mint amennyi új autót itthon eladnak. Ezeknek az átlagéletkora tíz év feletti, így egy jó darabig biztosan nem sikerül majd megállítani az autópark öregedését. Az arány javulása semmiképp, inkább a romlása várható.
Lemaradnak a görögök és a lengyelek
Érdekesség, hogy Európában kilenc év körül alakult az autók átlagéletkora, igaz Lengyelországban és Görögországban még a miénknél is rosszabb az arány. Az Egyesült Államokban sem túl jó a helyzet, átlagosan 11 esztendősek a személyautók. Kifejezetten öreg, 20 év feletti autókból is meglehetősen sok fut még magyar utakon, hét százalék körüli az arányuk. Teljesen új, vagy maximum két éves autóból alig láthatunk, mindössze a lakosság két százalékánál van ilyen négykerekű. Egy tavalyi felmérés szerint egy év alatt egy átlagos magyar család körülbelül 16 ezret kilométer tesz az autójába. A magyar személyautók harmada egyébként hat-tíz év körüli, az ötven százaléka pedig 11 és 20 év közötti.