Elektromos autót venni megéri, hiszen a fenntartási költségek jóval kedvezőbbek, mint a benzin vagy dízel üzemű négykerekűek esetében. Egy nagy hátráltató körülmény azonban fen áll. A vételár minden új elektromos autó esetében igen borsos.
Alakulhatott volna másképp is
Az elektromos autózás nem új keletű történet. Az autógyártás hőskorában az sem volt minden alapot nélkülöző elképzelés, hogy az elektromotorral hajtott autók terjednek el nagyobb számban. A történetet természetesen mindannyian ismerjük, bő 100 éven keresztül a belső égésű motorok adták minden gépkocsi mozgatórugóját. Napjainkban, a gazdasági világválság után, a dízelbotrányok árnyékában úgy tűnik, hogy az elkövetkezendő években ismét nagy lehetőség kínálkozik az elektromos autók térnyerésére. Ez így is van, azonban akad néhány teória, ami némiképp árnyalja a képet.
Előnyök és hátrányok
Sokan azt mondják, hogy a villanyautó mindaddig nem használható megfelelően, amíg nincs tökéletesen kiépített országos töltőhálózat. Valójában ez esetben minden csak tervezés kérdése. Az autó ugyanis tölthető otthon, vagy akár a szomszédnál is. Sok tulajdonos soha nem használ nyilvános töltőt. Egyes vélemények szerint nem megfelelő a hatótáv, továbbá az elektromos autó gyenge és nehezen gyorsul. Nos, csakúgy, mint sok minden más, ez is csak viszonyítás kérdése. Tudnunk kell, hogy az autósok túlnyomó többsége nem használja naponta 100 kilométernél nagyobb távon az autóját. Nekik természetesen tökéletesen megfelelne egy ilyen autó. Egy villanymotorról pedig sok minden elmondható, csak az nem, hogy gyenge lenne. Nem szükséges a legdrágább felső kategóriás autót megvásárolni ahhoz, hogy az átlagnál jóval dinamikusabb gyorsulást élvezhessük. Már egy Nissan Leaf is légies könnyedséggel legyorsulja a lámpánál álló hagyományos autók nagy részét. Azt pedig ne felejtsük, hogy csakúgy, mint minden új technológiánál, az elektromos autók esetében is roppant látványos fejlődés tapasztalható.