Az elektromos, hibrid és gázüzemű autók részaránya egy év alatt 4,7%-ra emelkedett Németországban az energiahivatal kimutatása szerint. Jelenleg 31 márka 150 alternatív meghajtású példánya áll a németek rendelkezésére.
Dinamikus ütemben növekszik a piac
Gyarapodik az alternatív hajtású autók száma Németországban: az újonnan forgalomba helyezett autókból az első negyedévben például minden 20. jármű alternatív hajtású volt. Az energiahivatal felmérése alapján 2018. első három hónapjában a hibrid, gázüzemű és elektromos járművek részaránya 1 év leforgása alatt 2,8%-ról 4,7%-ra növekedett. Jóllehet, az ilyen járművek száma még csekély a megszokottakéhoz képest, ám piacuk ezekkel ellentétben sokkal lendületesebben gyarapszik. Míg 2017-ben a forgalomba helyezett megszokott járművek száma 2,7%-kal emelkedett, addig az alternatív hajtású járműveké 80%-kal. Idén, az első 3 hónapban részarányuk már elérte a 4,7%-ot az összes forgalomba helyezett autók között. Érdemes még megemlíteni, hogy az első negyedévben a 283 000 dízeljárműnek közel dupláját, 553 000 kocsit helyeztek forgalomba benzinesből – 2017-ben még csak 1,5-szeres volt a benzinesek előnye.
31 gyártó, 150 alternatív hajtású modell
Az összes alternatív hajtású kocsik közül 22%-ot képviselnek a kizárólag elektromos meghajtású kocsik 9102 eladott példánnyal az első negyedévben. Ezen belül is 20% a hálózatról árammal tölthető „plug-in” hibrideké 8447 forgalomba helyezett kocsival. A 19 834 hibrid, azaz robbanómotoros-elektromos kocsik 48%-ot képviseltek az alternatív meghajtásúak között. Jelentősen nőtt a CNG-vel (nagynyomású földgázzal) működtetett kocsik aránya: a tavalyi 3%-ról 7%-ra. Az LPG autógázzal működtetett autóknál azonban visszaesést tapasztaltak, 4%-ról 3%-ra. Jelenleg 31 márka 150 alternatív hajtású modellje áll a németek rendelkezésére.