Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Magyar fejlesztésű bioüzemanyag forradalmasíthatja a közlekedést

Minden valószínűség szerint a küszöbön van egy újabb magyar világsiker, a Magyar Tudományos Akadémia kutatói ugyanis olyan üzemanyagot tesztelnek, aminek emberi fogyasztásra nem alkalmas cellulóz az alapja. A belga szakemberekkel közös projekt ráadásul égető aktualitással bír, és még hátra van a megfelelő oktánszám elérése is.

Uniós irányelv, közelgő magyar siker

Az Európai Unió legújabb irányelve szerint 2020-ra el kell érnünk, hogy a tagállamokban az üzemanyagok minimum tíz százaléka biológiai eredettel kell, hogy rendelkezzen. A most ismert és egyre népszerűbb bioetanol és biodízel gyártásához leginkább biomasszát használnak fel. Ez a szervesanyagtömeg jellemzően kukoricából és növényi olajokból áll, azaz ehető anyagokból. A szakértők szerint ahhoz, hogy 2020-ra megvalósítható legyen ez a cél, rengeteg munkára van szükség, ugyanis át kell térni a fogyasztásra alkalmatlan forrásokra, például a cellulózra. Csak így lehetséges megfelelő mennyiségű bioüzamanyag előállítása. Éppen ezért rendkívül fontos az a hír, amiről a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) számolt be nemrég a honlapján. Közlésük szerint a szervezeten belül működő Energiatudományi Kutatóközpont munkatársai és belga kutatók közösen olyan módszert fejlesztettek ki a bioüzemanyag előállítására, mely alapja olyan cellulóz, amit sem az élelmezésben, sem a takarmányozásban nem lehetne használni. Egy teljesen új technológiának köszönhetően a cellulózból lehetővé válik a biobenzin előállítása, ez pedig beépíthető az ipari folyamatokba.

A módszerek felcserélhetőek

Hogy ez 2020-ra valójában milyen eredményre vezethet, egyelőre talán senki sem tudja megmondani. Ráadásul az új üzemanyag oktánszáma még nem megfelelő. Hátra van még egy izomerizácós lépcső, amikor 80-ra kell megemelni ezt az értéket. E nélkül a rendkívül fontos lépés nélkül ez a bioüzemanyag nem válhat teljes értékű benzinné. Az MTA tudósai szerint, ha minden stimmel majd, akkor a módszer könnyedén beilleszthető az olajfinomítókban zajló folyamatokba, azaz felcserélhető az alapanyag, csak más lesz a végtermék. Meggyőződésük, hogy ezt mindenféle probléma nélkül be lehet illeszteni a jelenlegi infrastruktúrába. Ez az új módszer leginkább úgynevezett lignin-technológiával valósítható meg. Ez egy igen speciális alapanyagra, a lignocellulózra épül, ezt használják fel nyers formában. Ezzel a módszerrel a szintén nem fogyasztható hemicellulózt és a lignint is át tudják alakítani teljes értékű üzemanyaggá. A Magyar Tudományos Akadémia munkatársai éppen ezért ennek kutatásába is mélyen beleásták már magukat, a szakma pedig kíváncsian várja 2020-as esztendőt.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.11.01-jén ZÁRVA tart. 2024.11.04-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!