Lopták, kipofozták, széthajtották, nincs meg az előző tulaj – átverések, amelyek sokba kerülhetnek

Lopták, kipofozták, széthajtották, nincs meg az előző tulaj – átverések, amelyek sokba kerülhetnek

Ha minden lehetséges adatbázist átnéz, akkor is belefuthat durva átverésekbe használt autó vásárlásánál. Mutatunk néhányat, nehogy a saját kárán kelljen tanulnia.

A jó vételhez kell az autószerelő és a próbakör

Ma már többféle adatbázisban is keresgélhetünk, ha használt autót vennénk, és szeretnénk ellenőrizni, nem rejt-e meglepetést a vétel. Nagyon szép szövegekkel tudnak autókat hirdetni, ahhoz képest jelentősen eltérhet mind az autó státusza, műszaki állapota, épp ezért nagyon ajánlatos állapotfelmérésre vinni. A Belügyminisztérium adatbázisában kutakodva a Magyarországon forgalomba hozott és tovább értékesített autókról, lebukhatnak a megberhelt kilométerórák. A Magyar Országos Közjegyzői Kamara hitelbiztosítási nyilvántartásából az derülhet ki, terheli-e olyan jog a gépjárművet, ami miatt akár el is árverezhetik a járművet. Száz százalékos biztonságot azonban ezek sem nyújtanak minden trükk ellen, és a külföldről behozott autókkal is nehezebb a dolgunk. Ezért jó, ha megismerkedünk néhány durvább átveréssel, nehogy mi is pórul járjunk. Lehet, hogy némi plusz pénz, de érdemes autószerelőt is magunkkal vinni a vásárlásra, és alaposan átnézetni, átnézni az autót. Akár szervizbe is el lehet vinni az eladóval együtt – gyanús, ha nagyon nem akarja. El kell menni egy próbakörre, ahol még több hibára fény derülhet.

Ha mocskos az autó, fogjuk meg a slagot

Lássunk néhány fogást a nepperek kínálatából! Elég találni egy ügyes karosszérialakatost, hogy helyrepofozzanak ideiglenesen egy ócska, horpadt karosszériát – némi gitt, kézügyesség, és máris kész az új autó. Rétegvastagság-mérővel kiderülhet a csalás. Alapvető, hogy nem vásárolunk „rosszarcú” alakoktól, főleg nem egyedül. Az is gyanús, ha a megvételre kínált autóra ráfér egy alapos mosás. Több példát is hallottunk, amikor csúnya hibák rejtőztek a koszréteg alatt. Vagy éppen taxitársaság, cég matricájának nyoma: céges autóról, főleg taxiról nehéz elhinni, hogy keveset futott és megkímélt az állapota. Évekkel ezelőtt egykori német taxikról lehetett sokat hallani, amelyek Magyarországon kötöttek ki. A külföldről behozott autóknál próbálkoznak azzal is a nepperek, hogy az új tulajdonos közvetlenül a régivel kösse meg az adásvételi szerződést papíron. Így nem kell kifizetni az eredetvizsgát – de aztán ha baj van, hogyan keríti elő az előző gazdát? Pszichológiai „hadviselésbe” is belefuthatunk, hogy felverjék az árat, és lopott autót is megpróbálhatnak ránk sózni. Vannak olyan internetes oldalak, ahová fel lehet tölteni az ellopott autókat, érdemes ezeken is körülnézni.