Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

Létezik kimondott autó páramentesítő?

párás szélvédő

A kocsiban keletkező pára ősztől egészen tavaszig problémát jelent az autósok számára. Ráadásul ez nemcsak bosszantó, hanem balesetveszélyes is lehet. Vajon, hogyan kerülhető el a szélvédő párásodása? Mutatjuk, hogy mit lehet tenni ellene!

A páramentesítőt a kicsapódott pára megjelenése előtt kell felvinni a felületekre

A pára, vagyis a levegő nedvességtartalma kicsapódik az autó üvegein és fémrészein. A gyöngyöző páralecsapódás a felületek külső és belső részén egyaránt megjelenik. A külső részen megjelenő pára kevesebb gondot okoz, hiszen pillanatok alatt eltávolítható a szélvédőről gumis jégkaparóval. A fém részen pedig nem okoz problémát a kicsapódott pára. Mi a helyzet a belső résszel? Nos, a belső részen nincs ilyen egyszerű dolgunk. Sokan küzdenek vele ősztől egészen tavaszig. Szerencsére létezik néhány trükk, amellyel megkönnyíthető a feladat. Érdemes letisztítani az üvegek külső és belső részét még szeptember elején üvegtisztítóval. Utána pedig célszerű kezelni a felületet páramentesítő sprayvel. Ezeket a tippeket alkalmazva, még nem fog teljes mértékben eltűnni az üvegekről a pára, de jelentősen csökken a mértéke. Mindez pedig azt eredményezi, hogy párásodás esetén jobban átlátható lesz a felület, hiszen kisebb lesz a párakicsapódás. A páramentesítővel kapcsolatban fontos megjegyezni, hogy a kicsapódott pára megjelenése előtt kell felvinni a felületekre – ha már megjelent a pára, felesleges ráfújni, nem javít a kialakult állapoton. Ahogy már korábban említettük, a használat előtt mindig alaposan le kell tisztítani az üvegfelületet, és vékonyan kell rá felvinni a páramentesítőt. Ezt követően várni kell néhány percet, míg megszárad a felület. A teljes száradást követően minőségi törlőkendővel, körkörös mozdulatokkal teljesen szárazra és foltmentesre kell törölni az üveget. További jó tanács, hogy a páramentesítő sprayt nem szabad minden üvegfelületen használni az autóban. Érdemes az oldalsó és a hátsó üvegeket kihagyni. Erre azért van szükség, mert pára mindenképpen keletkezik, és valahol biztosan lecsapódik. Ha az üvegfelületeken nem tud, akkor a kárpiton fog, amely egyrészt nem kellemes, másrészt hosszú távon penészgombák megjelenését is eredményezheti. Szóval érdemes meghagyni a párának az oldalsó és a hátsó üvegeket. Milyen páramentesítő sprayt érdemes használni? Ebben az esetben is adni kell a minőségre. Nem érdemes a páramentesítő sprayn spórolni, hiszen egy silány minőséget képviselő termék biztosan nem fogja megfelelően elvégezni a feladatát. Ráadásul az olcsó változatok zavaró elmosódott foltokat is hagynak a felületen, ami csak ront az állapoton.

A fagyálló is okozhat kicsapódó párát

Az említetteken kívül a klímabox kondenzvíz-levezetőjére is érdemes figyelmet fordítani a légkondis autók esetében. Ellenőrizni kell, hogy nincs-e eldugulva. Ha igen, akkor a klímaboxban megáll a víz, és fokozza a páraképződést. Mindemellett azt is ellenőrizni kell, hogy nem szivárog-e a fűtőradiátorban lévő hűtőfolyadék. Ugyanis a fagyálló is okozhat kicsapódó párát, amely ráadásul nyálkás bevonatot képez a szélvédőn, amit rendkívül nehéz eltávolítani. Továbbá az indulás során is érdemes betartani néhány jótanácsot a hideg és nyirkos reggeleken. Érdemes beindítani az autót, és nyitva hagyni az ajtaját arra a néhány percre, míg a szélvédő külső része letisztításra kerül a jégkaparó gumi részével. Eközben legyen a fűtés a leghidegebbre állítva az autóban. Pár perc elteltével már vissza lehet ülni az autóba, majd a szélvédő belső felületéről letörölhető a megmaradt pára. A fűtést pedig akkor kell melegre állítani, amikor üzemi tartományba ér a hőfokjelző.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere

Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Automata váltó olajcsere

Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.

Fékszerviz, fékjavítás

Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.

Olajcsere, szűrő csere Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Kuplung javítás, kuplung csere

Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.