fbpx

Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

Létezik kimondott autó páramentesítő?

párás szélvédő

A kocsiban keletkező pára ősztől egészen tavaszig problémát jelent az autósok számára. Ráadásul ez nemcsak bosszantó, hanem balesetveszélyes is lehet. Vajon, hogyan kerülhető el a szélvédő párásodása? Mutatjuk, hogy mit lehet tenni ellene!

A páramentesítőt a kicsapódott pára megjelenése előtt kell felvinni a felületekre

A pára, vagyis a levegő nedvességtartalma kicsapódik az autó üvegein és fémrészein. A gyöngyöző páralecsapódás a felületek külső és belső részén egyaránt megjelenik. A külső részen megjelenő pára kevesebb gondot okoz, hiszen pillanatok alatt eltávolítható a szélvédőről gumis jégkaparóval. A fém részen pedig nem okoz problémát a kicsapódott pára. Mi a helyzet a belső résszel? Nos, a belső részen nincs ilyen egyszerű dolgunk. Sokan küzdenek vele ősztől egészen tavaszig. Szerencsére létezik néhány trükk, amellyel megkönnyíthető a feladat. Érdemes letisztítani az üvegek külső és belső részét még szeptember elején üvegtisztítóval. Utána pedig célszerű kezelni a felületet páramentesítő sprayvel. Ezeket a tippeket alkalmazva, még nem fog teljes mértékben eltűnni az üvegekről a pára, de jelentősen csökken a mértéke. Mindez pedig azt eredményezi, hogy párásodás esetén jobban átlátható lesz a felület, hiszen kisebb lesz a párakicsapódás. A páramentesítővel kapcsolatban fontos megjegyezni, hogy a kicsapódott pára megjelenése előtt kell felvinni a felületekre – ha már megjelent a pára, felesleges ráfújni, nem javít a kialakult állapoton. Ahogy már korábban említettük, a használat előtt mindig alaposan le kell tisztítani az üvegfelületet, és vékonyan kell rá felvinni a páramentesítőt. Ezt követően várni kell néhány percet, míg megszárad a felület. A teljes száradást követően minőségi törlőkendővel, körkörös mozdulatokkal teljesen szárazra és foltmentesre kell törölni az üveget. További jó tanács, hogy a páramentesítő sprayt nem szabad minden üvegfelületen használni az autóban. Érdemes az oldalsó és a hátsó üvegeket kihagyni. Erre azért van szükség, mert pára mindenképpen keletkezik, és valahol biztosan lecsapódik. Ha az üvegfelületeken nem tud, akkor a kárpiton fog, amely egyrészt nem kellemes, másrészt hosszú távon penészgombák megjelenését is eredményezheti. Szóval érdemes meghagyni a párának az oldalsó és a hátsó üvegeket. Milyen páramentesítő sprayt érdemes használni? Ebben az esetben is adni kell a minőségre. Nem érdemes a páramentesítő sprayn spórolni, hiszen egy silány minőséget képviselő termék biztosan nem fogja megfelelően elvégezni a feladatát. Ráadásul az olcsó változatok zavaró elmosódott foltokat is hagynak a felületen, ami csak ront az állapoton.

A fagyálló is okozhat kicsapódó párát

Az említetteken kívül a klímabox kondenzvíz-levezetőjére is érdemes figyelmet fordítani a légkondis autók esetében. Ellenőrizni kell, hogy nincs-e eldugulva. Ha igen, akkor a klímaboxban megáll a víz, és fokozza a páraképződést. Mindemellett azt is ellenőrizni kell, hogy nem szivárog-e a fűtőradiátorban lévő hűtőfolyadék. Ugyanis a fagyálló is okozhat kicsapódó párát, amely ráadásul nyálkás bevonatot képez a szélvédőn, amit rendkívül nehéz eltávolítani. Továbbá az indulás során is érdemes betartani néhány jótanácsot a hideg és nyirkos reggeleken. Érdemes beindítani az autót, és nyitva hagyni az ajtaját arra a néhány percre, míg a szélvédő külső része letisztításra kerül a jégkaparó gumi részével. Eközben legyen a fűtés a leghidegebbre állítva az autóban. Pár perc elteltével már vissza lehet ülni az autóba, majd a szélvédő belső felületéről letörölhető a megmaradt pára. A fűtést pedig akkor kell melegre állítani, amikor üzemi tartományba ér a hőfokjelző.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere

Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Fékszerviz, fékjavítás

Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.

Olajcsere, szűrő csere Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Kuplung javítás, kuplung csere

Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.

Műszaki vizsgáztatás

A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.

Kipufogó javítás

Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.

Autó állapotfelmérés

Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson

Vezérműszíj csere, vezérlés javítás

Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.

Autódiagnosztika

Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.

Részecskeszűrő tisztítás

Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.

Gumiszerviz

Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.

Futómű beállítás

Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.

Autóklíma töltés, tisztítás, javítás

Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.

Lengéscsillapító mérés

Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.

Autófűtés és autóhűtés javítás

Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.

Autó akkumulátor csere, akkuszerviz

Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett. Üdvözlettel: KA csapata