Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Lehet csak a nyelestengely csapágyat cseréltetni a váltóban, vagy inkább egyben érdemes az összeset?

nyelestengely csapágy

A sebességváltó feladata, hogy a motor által generált erőt a hajtott kerekekhez átadja. A váltással mindig optimális szinten tudjuk tartani a fordulatszámot a nyomatékleadás szempontjából. A fokozott terhelés miatt azonban a váltó különböző alkatrészei folyamatosan kopnak, idővel pedig beadhatják a kulcsot. Nincs ez másképp a nyelestengely csapágy esetében sem.

A sebességváltó

Ahhoz, hogy a motor erőlködés nélkül tudjon működni, figyelnünk kell arra, hogy olyan sávban tartsuk a fordulatszámot, amely az autónak megfelelő. Ha túl korán váltunk, akkor a motor túl alacsony fordulatszámmal működik, mi pedig gázadáskor azt tapasztaljuk, hogy erőlködik, hogy fel tudjon pörögni. Ha pedig túl későn váltunk, akkor pedig pont, hogy túlságosan felpörög a motor, nem tud további erőt kifejteni, nem gyorsítja a járművet. Ekkor sivító motorral hívjuk fel magunkra a figyelmet, egészen addig, míg olyan sávba nem ér a fordulatszám, hogy feladja a harcot a motor, túlmelegszik, mi pedig szomorúan hívhatjuk az autómentőt. A két sebesség közötti átváltás nincs egy adott fordulatszámhoz kötve, ez minden autónál egyedi. A gyakorlott autóvezető azonban már a kocsi rezdüléseiből tudja, hogy eljött a tengelykapcsoló pedál és a váltókar használatának ideje. Ha nagyon pörget a motor, akkor fel kell kapcsolni egy sebességi fokozatot, ha pedig erőlködik, le akar fulladni, akkor vissza kell váltani. Arra kell törekednünk, hogy ezt a mozdulatsort finoman, hang nélkül végezzük el, az autó megtorpanása vagy megugrása nélkül. Van úgy azonban, hogy ez nem sikerül, az autó előre vagy hátra „dől” a váltás irányától függően, és az is előfordul, hogy fémes, kellemetlen hangot hallunk váltás közben vagy zörgést a váltó felől. Ennek lehet az oka a mi ügyetlenségünk, de az is, hogy a sebességváltó valamelyik alkatrésze elkopott, elhasználódott az évek alatt. A zörgésért például általában a nyelestengely csapágy meghibásodását kell felelőssé tennünk.

A nyelestengely csapágy cseréje

Az alkatrész meghibásodását legkönnyebben úgy vehetjük észre, hogy valamilyen zörejt, zörgést hallunk a sebességváltó felől, méghozzá akkor, amikor nincs használatban az eszköz. A kopott nyelestengely csapágy ugyanis terheletlen állapotban adja ki ezeket a hanghatásokat. Sebességváltáskor, amikor lenyomjuk a kuplung pedált, a zörgő hang csökken, majd meg is szűnik. Mindez azért történhet így, mert menet közben az alkatrész az úthibáknak, és az autó alap rezonanciájának köszönhetően rázkódik, a tengelykapcsoló használatával viszont megfeszül, így pedig nem ad hangot. Mit tegyünk, ha a fentieket tapasztaljuk? A nyelestengely csapágy jellemzően nem egyik napról a másikra adja fel a szolgálatot, az először meghallott zörgő hangadás után még akár hetekig, hónapokig is működhet a váltó, a hiba ellenére is. Azonban minél tovább halogatjuk a javítást, annál inkább kockáztatjuk, hogy a csapágy teljesen tönkremegy, ráadásul a hibásan működő alkatrész miatt a váltó többi eleme is elromolhat, a közlekedés pedig veszélyessé válhat. Emiatt érdemes minél hamarabb felkeresni az autószerelőnket, hogy lehetőség szerint a legkevesebb ráfordítással elhárítható legyen a hiba. A váltó szétszedése, és az alkatrészek felülvizsgálata szakember segítségét igényli, ő tudja eldönteni, hogy az évek során azok mennyire használódtak el. Hosszú távon mindenképpen az tűnik a jobb megoldásnak, ha a teljes felújítást végzünk, nem érdemes egy-két elem cseréjével bajlódni, mert jó eséllyel rövid időn belül újra meghibásodik valamelyik alkatrész a váltóban.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.03.29-2024.04.01. között  ZÁRVA tart. 2024.04.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata