fbpx

Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

Környezetvédelmi technológiák az autónkban

Autó diagnosztizálása

Az egyre szigorúbbá váló környezetvédelmi előírások miatt olyan alkatrészeket, szerkezeteket kellett az autókba tenni, melyek miatt komplexszé váltak a belsőégésű motorok. A lambdaszondának és katalizátornak már korábban szenteltünk külön cikkeket, így most az ezeket kiegészítő környezetvédelmi berendezéseket vizsgáljuk az autóban.

Kipufogógáz visszavezetés

A technológia célja, hogy csökkentse a kipufogógáz NOx tartalmát. A mai, modern motorok növelt teljesítményéből adódóan az égési csúcshőmérséklet is emelkedett bennük. Emiatt sok nitrogén-oxid is megjelenik, melyek súlyos egészségkárosító hatással bírnak. Ennek elkerülésére a tervezők kitaláltak egy rendszert, melyben a kipufogógáz bizonyos részét visszavezetik az égéstérbe, hogy csökkenteni tudják az égési csúcshőmérsékletet. A gyártók kétféle módszert alkalmaznak erre: a külső és belső kipufogógáz visszavezetést. Utóbbit a kipufogó- és szívószelepek összenyitásával oldják meg, ám ezzel minimális mértékben lehet csak visszavezetni. Előbbinél pedig az ECU kizárólag a megadott működési feltételek meglétekor, kitöltési tényező vezérléssel üzemelteti a visszavezetésért közvetlenül felelős EGR szelepet.

EOBD diagnosztika

2002 óta minden forgalomba hozott új autót gyárilag fel kell szerelni EOBD rendszerdiagnosztikával. Az autódiagnosztika berendezés összetetten ellenőrzi a fizikai folyamatokat. Az ECU végzi az EOBD diagnosztikát, minden, környezetvédelmileg fontos alrendszert – mint mondjuk az EGR-működtetés, katalizátor-hatékonyság – figyel.

Közvetlen befecskendezéses benzinmotor

Ugyan már több, mint egy évtizede alkalmazzák, még mindig nem terjedt el annyira széles körben. Ennél a motortípusnál a benzint egyből az égéstérbe fecskendezi a rendszer, melyhez speciális dugattyúkiképzést alkalmaznak, ezáltal pedig szegény-keverékes üzemben tud működni az autó. Legnagyobb előnyük, hogy szinte 10%-kal kevesebb károsanyag-kibocsájtást és 5%-kal nagyobb hatásfokot produkál, mint társai. Természetesen hátránya is akad azért, mégpedig az, hogy szerviztapasztalatok szerint még ma sem forrt ki teljesen a technológia.

Szekunderlevegő bevezetés

A szekunderlevegő bevezetés lényege, hogy általa gyorsabban melegszik fel a katalizátor, amit úgy ér el, hogy hidegindításkor és utána rövid ideig csak járulékos levegőt juttat a kipufogócsőbe. Kétféleképp lehet megvalósítani: vagy egy elektromos szivattyúval vagy a kipufogóban kialakuló lengési jelenségek kiaknázásával. Motor közelében lévő katalizátornál nem kell alkalmazni a technológiát.

Benzingőz kipárolgását gátló rendszer

A benzingőzök üzemanyag tartályból való szabadba távozását az aktívszén-tartály gátolja. A tartályt aktívszén granulátummal töltik meg a gyártók, mely a szénhidrogének megkötése miatt kerül bele. Az ECU feladata, hogy előre beprogramozott motorműködési körülmények fennállásakor egy mágnesszelepen át a szívócsonkban lévő vákuum segítségével a motor égésterébe juttassa az aktívszéntartály tartalmát. A rendszer csak olyankor dolgozik, amikor a lambda-szabályozás is üzemel.

E-gas

A technológia lényege, hogy a gázpedálra taposással egy vagy két potenciométer tengelyét mozgatjuk csak meg. Az ECU az ebből kapott jel alapján szabályozza az aktuális fojtószelep állást egy egyenáramú motor közreműködésével. Környezetvédelmi szempontból rendkívül hasznos találmány, hiszen ennek köszönhetően sosem zár vagy nyit hirtelen a fojtószelep, vagyis nem növekszik a kipufogógáz NOx tartalma, valamint a szén-monoxid tartalom sem a gyorsítás közbeni keverékdúsítás okán. A hirtelen nyitást azonban nem lehet kivitelezni közvetlen gázbowden kapcsolat esetén – ekkor lép színre az e-gas. Segítségével csillapítottan, szabályosan megy végbe a szelep nyitás.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere

Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Fékszerviz, fékjavítás

Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.

Olajcsere, szűrő csere Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Kuplung javítás, kuplung csere

Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.

Műszaki vizsgáztatás

A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.

Kipufogó javítás

Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.

Autó állapotfelmérés

Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson

Vezérműszíj csere, vezérlés javítás

Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.

Autódiagnosztika

Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.

Részecskeszűrő tisztítás

Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.

Gumiszerviz

Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.

Futómű beállítás

Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.

Autóklíma töltés, tisztítás, javítás

Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.

Lengéscsillapító mérés

Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.

Autófűtés és autóhűtés javítás

Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.

Autó akkumulátor csere, akkuszerviz

Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett. Üdvözlettel: KA csapata