Igen, az elektromos autókról. Kínában abszolút szárnyal a piac, egyrészt a kedvezményeknek, másrészt a kvótáknak és a kilátásba helyezett büntetéseknek köszönhetően.
Kedvezmények és büntetések
Az autózás „elektromosítása” jegyében már korábban megrendezésre került Pekingben a világ legnagyobb autóipari kiállítása, az Auto China 2018. Kína alig pár év alatt a világ legnagyobb elektromosautó-piacává nőtte ki magát a vásárlóknak és a gyártóknak nyújtott különféle kedvezményekkel, támogatásokkal és a különböző ösztönzőkkel. Mostanra viszont a kormányzat a módszerein is változtatott, és már adminisztratív eszközökkel is igyekszik kikényszeríteni az autógyártókat a piacképes elektromos autók gyártására. A jövő évtől Kínában a gyártóknak teljesíteniük kell egy bizonyos kvótát az elektromos és hibrid járművek értékesítésével, ellenkező esetben büntetést kapnak. A nagy nemzetközi autógyárak úgy kalkulálnak, hogy 2025-re kínai eladásaiknak már 35-50 százaléka részben vagy teljesen elektromos járművekből állhat.
Pörög a General Motors, a Volkswagen, a Nissan és a Ford
Az idei első negyedévben Kínában 143 ezer teljesen elektromos és hibrid autót adtak el, 154 százalékkal többet, mint a tavalyi első negyedévben. A pekingi autószalonon a General Motors öt teljesen elektromos modellt mutatott be, közöttük a 600 kilométer hatótávval rendelkező Buick SUV koncepciót. A GM tíz elektromos és hibrid modellt szállít majd a kínai piacra 2016 és 2020 között. A Volkswagen 15 elektromos és hibrid modell bevezetését tervezi az elkövetkezendő pár évben. A Nissan pedig egy kifejezetten a kínai piacra tervezett teljesen elektromos modellt mutatott be, illetve a Leaf egy ráncfelvarrt változatát. A japán autógyár emellett egy olcsó elektromos autó kifejlesztésén is munkálkodik, amely kétféle változatban érhető majd el Venucia márkanév alatt. A Ford pedig egy valóságos termékoffenzívát indított el Kínában első plug-in hibridje, a Mondeo Energi piacra dobásával.