Előbb 25 milliárd forintból felújítanak rajta egy 43 kilométeres szakaszt, majd 2021-től kezdve három sávossá bővítik az osztrák határt és Budapestet összekötő M1-es autópályát.
43 kilométernyi vadonatúj aszfalt
Ha csak néha használja az M1-es autópályát, akkor is örülni fog a hírnek, ha pedig rendszeresen közlekedik rajta, valószínűleg cigánykereket hány örömében: három sávossá bővítik az utat. Ezt Palkovics László innovációs és technológiai miniszter jelentette be. Sajnos egy kicsit még várni kell, mert a fejlesztésre csak 2021-től kerül sor, de amint befejeződnek a munkálatok, sokkal könnyebb és gyorsabb lesz majd Győr és Budapest között ingázni, vagy mondjuk „kiugrani” adventezni Bécsbe. Egy 43 kilométeres szakaszt teljes egészében felújítanak: nemcsak toldoznak, foldoznak, hanem 25 milliárd forintból újjá is varázsolnak mindent. Ráadásul erre nem kell várni 2021-ig – a tervek szerint már 2019 végére elkészül a beruházás ezen szakasza.
Már most készülnek a fennakadásokra
Hogy szükség van a három sávra, azt valószínűleg senki nem kérdőjelezi meg, aki valaha használta már ezt a szakaszt. Az útvonal Budapestet köti össze Béccsel úgy, hogy a határnál csatlakozik az osztrák A4-es autópályához, ami még rendben is volna, de amikor elkezdték az építését, egészen pontosan 1964-ben, még a közelben sem volt az Európai Unió, és mire 1996-ban végleg elkészült az út, még akkor sem volt jelentős az Európát átszelő nemzetközi forgalom. Most viszont az M1-es a Helsinki folyosó része, szóval elképesztő módon megnövekedett rajta a forgalom. Magyarország legterheltebb autópályájáról beszélünk, emiatt pedig fejlesztésekre van szükség. Ez a várva várt sávbővítés kezdődhet meg 2021-ben, és mivel a munkálatok miatt sok fennakadásra kell majd számítani, már most elkezdték a forgalom könnyítésére vonatkozó tervek kidolgozását.