Az autóiparban az egyik legfiatalabb vásárlóközönsége a Seat márkának van, ennek megfelelően sok a kisgyermekes használó az ügyfelek között. Ők nem egy kombi nagy csomagterére vágynak, hanem a kisautónál jobb használhatóságra is.
Telitalálat a divatos, dinamikus városi autóra vágyóknak
4,138 méter hosszú, 1,780 széles és 1,543 méter magas a Seat legkisebb szabadidő autója, az Arona, amelynek tengelytávja 2,566 méter. Ezekkel a méretekkel – kis kerekítéssel – nyolc centivel hosszabb és tízzel magasabb az Ibizánál. Futóművén másfél centimétert emeltek, így a szabad hasmagassága 190 milliméter. Külsejét szemből a jellegzetes Seat lámpák uralják, amik különösen bekapcsolt LED-es nappali fénnyel néznek ki jól. A magasabb építés nemcsak a beszállást könnyíti meg, de a gyermekek elhelyezését is az ülésben. Az öblös csomagtérbe könnyen be lehet pakolni, és a városi forgalmat is jobban átlátja az ember. Ehhez jön még a divatos megjelenés: az ajtók csereszabatosak az Ibizáéval, de az orr már magasabb. A motorháztetőn ott az Atecáról ismert lemezív, és a vastag C-oszlop jelzi, hogy a hátsó részt is kibővítették.
Tágas és dizájnos belső tér
Az Arona utastere az ismert „volkswagenes” alkotórészekből áll, amelyeket itt-ott próbáltak egy kicsit egy seat jellemzőire csiszolni. A Volkswagen-féle egyen hangulatot az ajtók vidám mintájú, puha kárpitja dobja fel, a sötét belső komorságát pedig a teljes műszerfalon végigfutó széles, gyöngyházfehér dekorbetét oldja. Műszerfala a klasszikus vonalat követi a két nagy kerek műszerrel, amelyeknek jobb sarkában helyezték el a mutatós vízhőfokmérőt és az üzemanyagszintet jelző órát. A két nagy műszer között monokróm kijelző található. Kormánya fogásra, látványra is igazán remek. Az Arona alapáras modellje körülbelül 4 millió forinttól lehet a miénk – már tűnik a tágas és szép belső tere miatt is jó vásárnak tűnik.