Ki a hibás, ha rossz a szervizbe vitt alkatrész?

Ki a hibás, ha rossz a szervizbe vitt alkatrész?

Ritkán, de előfordulhat, hogy az ügyfél által egy autószervizbe vitt új, vagy netán használt, felújított alkatrész hibás, esetleg más autótípushoz való. Autószerelő ilyen esetben nem köteles bevizsgálni az ügyfél által hozott alkatrészt, bár szinte minden esetben megteszik. Nézzük mégis ki a felelős egy hibás alkatrész esetén?

Legyünk körültekintőek saját alkatrész beszereltetésekor

Amikor magunk veszünk alkatrészt és mi is szeretnénk beszerelni az autónkba, akkor a termék szavatosságát nehezen tudjuk érvényesíteni, mert autószerviz igazolásra van szükség, a szakszerű szerelés bizonyítására. Ez leginkább az elektromos alkatrészekre igaz, de sok más is tartozhat ide. Tehát az interneten, vagy boltban vásárolt alkatrész beszerelését tanácsos autószervizre bízni és mindent lepapírozni. Az autószervizek többsége rendelkezik megbízható alkatrész beszerzési forrással és kedvezményekkel, ezért a legjobb ha ezt is rájuk bízzuk. Ha mégis mi szeretnénk beszerezni a szükséges alkatrészt, akkor magunkra vállaljuk felelősséget azért, hogy az adott alkatrész felhasználásra, beszerelésre alkalmas-e. Ez annyit jelent, hogy amennyiben hibás, esetleg más autótípushoz való alkatrészt vásároltunk, akkor a kereskedővel kell magunknak intézni az alkatrész cseréjét. Ügyintézés napokkal eltolhatja az autószerelést, miközben az autószerviz munkáját is duplán kell fizetnünk.

Hogyan csökkenthető a hozott alkatrésszel járó kockázat?

A hozott alkatrésszel járó kockázat lényegesen csökkenthető, ha az általunk megvásárolandó alkatrész paramétereit tudjuk. A legjobb, ha a cikkszámát, gyári számát magától az autószerviztől kérjük ki, és az általuk adott információ szerint, az általuk megadott cikkszámú alkatrészt vásároljuk meg. Átadáskor az autószervizben érdemes írásos nyilatkozatot kérni, hogy az autószerviz az adott munkához szükséges alkatrészt az autó tulajdonosától átvette és azt megfelelőnek, beépíthetőnek minősítette. Abban az esetben azonban, ha az alkatrész eleve hibás volt, és azt a beszerelés előtt elvárható gondossággal megállapítani nem lehetett, megint csak az autósnak kell a kereskedőnél reklamálni, ami – természetesen – alapesetben mindig sikeres szokott lenni, hiszen a hibás alkatrészért a felelősséget aztán a kereskedő a saját szállítójára, a gyártóra háríthatja tovább. Egyszerűbb a helyzet, ha az autószerviz mellett megbízható alkatrész kereskedés segíti az autószerelők munkáját. Szegeden a Kovács Autóalkatrész Kereskedés és KA Szerviz, Bosch Car Service minősítéssel a lehető legmagasabb színvonalon, mégis kedvező árakon tudja biztosítani szolgáltatásait.