Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Jót jelent egy dízelautónál, ha sűrűn regenerál?

részecskeszűrő

A dízelautók károsanyag-kibocsátásának csökkentéséért az egyik legtöbbet a részecskeszűrő teheti. Ha tökéletesen működik és a körülmények is adottak, akkor elégeti a motor működése során keletkezett korom nagy részét. Ezt a műveletet hívjuk regenerálásnak. Akkor dolgozik jól a részecskeszűrő, ha sűrűn indul be a folyamat?

A részecskeszűrő

Az Európai Unió által kiadott, évről évre szigorodó környezetvédelmi normák egyre nehezebb feladat elé állítják az autógyártókat, hogy a maximálisan előírt mennyiség alatt tudják tartani az általuk készített járművek károsanyag kibocsátását. Ezért újabb és újabb furfanghoz kell folyamodniuk, különböző alkatrészeket kell feltalálniuk, amit a kocsikba tudnak építeni, hogy csökkentség a szennyezőanyagok levegőbe jutását. Ezért került a dízel üzemű autókba a részecskeszűrő, vagy DPF (Diesel Particle Filter), amely arra hivatott, hogy megszűrje az égés során a kipufogócsövön át távozni akaró korom és füst környezetre káros részecskéit. A kipufogó előtt helyezkedik el, a kiáramló gázok ezen az alkatrészen haladnak keresztül. A DPF szerteágazó falán azonban ezek a szemcsék megtapadnak. Igen ám, de a részecskeszűrő egy idő után megtelhet ezekkel az apró részecskékkel, és eltömődhetnek a járatai. Az autó fogyasztása megnőhet, a teljesítmény csökkenhet, a károsanyag kibocsátás pedig jóval a határérték fölé emelkedhet. Ezt elkerülendő a részecskeszűrő időnként regenerálási folyamatba kezd, gyakorlatilag öngyógyítást végez. Ennek során az alkatrész kiégeti a benne felhalmozódott kormot. Ez a művelet normál használat esetén maximum négy-hatszáz kilométerenként megtörténik. Ehhez annyi szükséges, hogy biztosítsuk a megfelelő feltételeket. A regeneráláshoz ugyanis megfelelő hőmérséklet, nagyjából öt-hatszáz fok szükséges, és aránylag rövid idő, tizenöt-harminc perc.

Miért regenerál sűrűn a DPF?

A feltételek kialakulásához annyit tehetünk, hogy „megjáratjuk” az autót. A szükséges hőmérsékleti tartomány elérése ugyanis nem sikerülhet a dugóban poroszkáláskor. Ehhez nagyobb fordulatszámon működő motor kell, amelyet a városi forgalomban nem tudunk biztosítani. Legalábbis hosszabb ideig nem. A legjobb, ha a dízelautónkkal néhány száz kilométerenként beiktatunk egy félórás autópályán közlekedést. Ekkor minden feltétel maradéktalanul teljesülhet, a részecskeszűrő el tudja végezni a regenerálási folyamatot. Ha úgy érezzük, hogy éppen dolgozik az alkatrész, akkor ne is állítsuk le a kocsit akkor sem, ha már megérkeztünk az úticélunkhoz, a félbehagyott művelet ugyanis károsabb lehet, mintha el sem kezdődött volna a tisztítás. Hagyjunk időt a részecskeszűrőnek, hogy el tudja végezni a dolgát. Az sem jó ugyanakkor, ha túl sűrűn indul be a regenerálási folyamat. Ez mindenképpen valamelyik alkatrész fals működésére utalhat. Elképzelhető, hogy maga a DPF felett járt el a kor, emiatt nem tudja magát kellőképpen karbantartani, vagy túltelítődött korommal az alkatrész. Ilyenkor egy szervizben elvégzett tisztítás segíthet időlegesen megoldani a gondot. Az elhasználódott részecskeszűrőt azonban nem lehet ezzel a módszerrel sem tökéletes állapotba hozni, el fog jönni a pillanat, amikor már csak a csere segíthet. Hogy mikor, azt nehéz megmondani, a gyártók általában minimum százötven-kétszázezer futott kilométerrel számolnak, ha a csereperiódusról kérdezzük őket. Az sem kizárt ugyanakkor, hogy a beépített érzékelő hibásodott meg, amiatt téves információkkal szolgál a vezérlő egységnek, amely helytelenül indítja be a regenerálási folyamatot.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.11.01-jén ZÁRVA tart. 2024.11.04-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!