A jó használtautó vásárlása nehezebb feladat, mint egy új megvétele. Több szempontot is érdemes követni, mielőtt erre adjunk a fejünk, mert a végén az vételárat duplán fizethetjük meg. Összeszedtük a három legfontosabbat.
Óraállás
A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának (KEEKH) oldalán le tudjuk kérdezni az adott autó kilométerórájának állását. Ez járművenként 275 forintunkba kerül majd, de megéri ezt a módszert választani, mert kisebb eséllyel ráznak át bennünket. A KEEKH egészen pontosan azt jelzi, hogy 2012 óta az adott autóhoz tulajdonosváltáskor milyen állást jegyeztek be. A rendszer természetesen nem száz százalékos garancia, a behozott kocsik múltját például nem ismeri. Egy rendszámcserével könnyendén kijátszható a rendszer, ha külföldi kocsiról van szó.
Szervizkönyv
Ha a hirdetésben nincs fotó a szervizkönyvről, bátran kérjük telefonon, hogy küldjenek róla fényképet. Ha erre nem hajlandó, több mint gyanús az eladó. Kutakodjunk kicsit az interneten, nézzünk utána, hogy létezik –e egyáltalán az a szerviz, ahonnan a pecsét származik. Ha nincs pecsét és nincs könyv, véleményünk szerint nem is érdemes tovább foglalkozni az autóval, pontosabban a tulajdonossal, hiszen nem tudhatunk hiteles adatokat. Ha megvan a könyv és a szerviz, próbáljunk szerencsét, hívjuk fel a céget, kérdezzünk rá a jármű előéletére.
Független szakértő
Nem ússzuk meg ingyen ezt sem, de ha biztosra szeretnénk menni, vigyük el átvizsgáltatni a kocsit. Ha nincs szervizkönyv, nincs múlt, de nagyon tetszik az autó, és szimpatikus a tulajdonos, akkor egy alapos kivizsgálás segíthet ezen. Persze azért akkor se hagyjuk ki, ha van könyv. Elhanyagolható költség ez, ahhoz képest, hogy mekkora veszteség érhet bennünket később egy nagyobb kár esetén. Keressünk meg tehát egy szervizt az autó közelében, egyeztessünk velük időpontot. Tegyünk néhány próbakört, vigyük magunkkal mindenhova az eladót is.