Nem titok, hogy az amerikaiak szeretik a nagy kategóriájú autókat, és ez a szeretet valószínűleg sosem fog halványulni. Ennek a szerelmi sztorinak viszont megvoltak a szép és kevésbé szép pillanatai is, ezt pedig leginkább az igazodó üzemanyag árak befolyásolták. De amint az olajárak nagyot zuhantak, a teherautó-eladások azonnal felmentek. Az autógyártók persze tisztában vannak azzal, hogy az üzemanyag árak nem maradnak örökké alacsonyak, és amint újra növekszenek majd az árak, az eladások csökkenni fognak.
A turbófeltöltő
A teherautók esetében a leghatékonyabb intézkedés a turbófeltöltős motorok hozzáadása volt. A turbófeltöltőket eredetileg sportkocsikban és luxusautókban alkalmazták, manapság viszont már a legtöbb kisteherautóban és terepjáróban is megtalálhatóak ezek a turbómotorok. A legjelentősebb példa a Ford EcoBoost motorja, és amikor bemutatták ezt az autót, minden társát túlszárnyalta a turbófeltöltő miatt. A turbófeltöltők a motorból származó hulladék-kipufogógáz kombinációt használják ahhoz, hogy további levegőt juttassanak a motor égéskamrájába, segítve ezzel azt, hogy több üzemanyag égjen el. Ez azt jelenti, hogy a turbófeltöltők lehetővé teszik az autógyártók számára, hogy olyan motort tervezzenek, ami több energiát ad mint a hagyományos motorok, viszont ehhez nem növelik a motor méretét.
Start-stop rendszerek
Egy másik remek technológia, ami lehetővé teszi az emberek számára hogy nagyobb teherautókat vásároljanak anélkül, hogy egy vagyonba kerülnének az a start-stop rendszer. Amikor a gyártók először bemutatták a technológiát elsősorban a hibridekhez használták. Manapság ez már egy közös pont a belső égésű motorok, illetve a tehergépjárművek között. A start-stop rendszerek az üzemanyagot takarítják meg, ha automatikusan leállítjuk a motort, akkor teljesen leállnak, például a piros lámpánál. Ez a rendszer leállítja a motort akkor, amikor a gépkocsivezető leveszi a lábát a gázpedálról és teljesen benyomják a féket, és ez a rendszer lehetővé teszi azt is, hogy újrainduljon amikor a gépkocsivezető leveszi a lábát a fékről és benyomja a gázpedált. A Ram 1500 például ezzel a technológiával készült. Egyes becslések azt mutatják, hogy a start-stop rendszerek három-öt százalékkal is növelhetik az üzemanyag-megtakarítást. A start-stop rendszerek, illetve a turbófeltöltő tehát elérte, hogy az emberek megengedhessék maguknak a teherautókat.