fbpx

Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

Hengerfej tömítés csere – házilag is lehetséges?

Skoda Fabia hengerfej tömítése

A hengerfej tömítés megléte gyakorlatilag elengedhetetlen a hengerfej helyes működéséhez. Az alkatrészt felülről záró tömítés nélkül nem lenne képes hézagmentesen illeszkedni a hengerfej. Ezért is fontos, hogy figyeljünk az állapotára, ugyanis az elhasználódott elem a motor üzemelését gátolja.

A hengerfej tömítés feladata a rendszerben

Ez a tömítés teszi lehetővé, hogy tökéletesen tudjon záródni a dugattyú és az égéstér között lévő felület. Erre azért van szükség, mert az üzemanyag égése közben gyorsan mozog a dugattyú, és ennek következtében magas hőmérsékletre hevül a hengerrel egyetemben. Ekkor válik kulcsszereplővé a rendszerben a hengerfej tömítés, hiszen ha nincs eltömítve a hengerfal és dugattyúperem közötti terület, akkor a hengerben felszabaduló energia megszökne, és nem csak a dugattyú üzemeltetésére lenne felhasználva. Nem is kell mondanunk tehát, hogy a motor kizárólag akkor fog helyesen üzemelni, ha a hengerfej tömítés állapota is megfelelő. Ha nem figyelünk oda az állapotára, és elhasználódott alkatrésszel üzemeltetjük a kocsit, akkor tökéletlen égés következik be, esetleg elszökik a nyomás, egy szóval romlik a motor hatékonysága. Ezt pedig a pénztárcánk is bánni fogja, mivel a megnövekedett üzemanyag fogyasztás miatt az üzemeltetés is drágább lesz.

A tömítés csere esedékessége

Elég sok intő jele lehet annak, ha esedékessé válik a hengerfej tömítés cseréje. Ilyen például, ha vizet találunk a motorolajban, vagy utóbbit a hűtővízben. Ha nem érzed olyan lendületesnek a motort, romlik a hatékonysága, akkor is állhat elhasználódott tömítés a háttérben. Amennyiben a füledet a kipufogó felől érkező visszapufogó hang üti meg, akkor is érdemes ránézned az állapotára. Tipikus hengerfej hibajelenség, hogy egyenetlenül jár a motor, mert nincs nyomás valamelyik hengerben. Ha bármelyik tünetet tapasztalod az autódon, mindenképp érdemes megvizsgáltatni a hengerfej tömítés állapotát, mielőtt még késő lenne.

Hengerfej tömítés cseréje házilag

A hengerfej tömítés cseréje eléggé összetett folyamat, sok mindent kell hozzá szétszedni, de ha van már némi tapasztalatod az autószerelésben, otthon is megpróbálkozhatsz vele. Mint minden alkatrész csere alkalmával, itt is kizárólag szakértelemmel lehet eljárni, ugyanis ha csak „sufni” munkát végzel, akkor bizony többet árthatsz vele a kocsinak, mint használsz. Mielőtt neki állnál a műveletnek, hagyj rá sok időt, ugyanis nem 1-2 órahosszás a csere… Mindenek előtt teljesen szabaddá kell tenned a motort, hogy meg tudd tisztítani, és rá kell próbálnod az új hengerfej tömítést, mielőtt felhelyeznéd. Nagyon fontos, hogy tökéletesen pontos méretet válassz, hiszen elengedhetetlen a motor megfelelő működéséhez. Még mielőtt beraknád az alkatrészt a motorba, előtte érdemes hőálló zsírral bekenegetni. Viszont eszedbe se jusson szilikonpasztával bekenni! Ezután következhet a csavarmenetek megtisztítása és bekenése egy erre alkalmas kenőanyaggal. Ha ezzel megvagy, jöhet a hengerfej tömítés behelyezése, és rá a hengerfejé. Fontos, hogy utána csak a megadott nyomaték és sorrend szerint csavarozd vissza a csavarokat. Ehhez először egy hagyományos kulcsra, aztán pedig egy nyomatékkulcsra lesz szükség. Az új tömítés egy kis idő után összenyomódik majd, így természetesen még egyszer meg kell húzni a csavarokat. Ha ezzel is megvagy, már „csak” a szükséges alkatrészek visszahelyezése marad hátra. Mi azt ajánljuk, hogy ha nem rendelkezel elég szakértelemmel vagy tapasztalattal, akkor semmiképp se állj neki otthon kicserélni a hengerfej tömítést! Nem csak az autódnak, de a saját pénztárcádnak is nagyon rosszat tennél vele…

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere

Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Fékszerviz, fékjavítás

Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.

Olajcsere, szűrő csere Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Kuplung javítás, kuplung csere

Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.

Műszaki vizsgáztatás

A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.

Kipufogó javítás

Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.

Autó állapotfelmérés

Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson

Vezérműszíj csere, vezérlés javítás

Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.

Autódiagnosztika

Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.

Részecskeszűrő tisztítás

Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.

Gumiszerviz

Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.

Futómű beállítás

Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.

Autóklíma töltés, tisztítás, javítás

Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.

Lengéscsillapító mérés

Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.

Autófűtés és autóhűtés javítás

Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.

Autó akkumulátor csere, akkuszerviz

Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a Kovács Autó Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett. Üdvözlettel: Kovács Autó csapata