Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

Használtautó-vásárlás: idősebb kocsi kevesebb kilométerrel vs. fiatalabb kocsi több kilométerrel

Lógó slusszkulcs

Hallottad már azt a mondást, hogy nem számokat veszek, hanem autót? Azért, ha valaki beleássa magát a használtautópiacba, vagy egy kicsit is ért a verdák nyelvén, most igencsak ingatja a fejét, és ezer tényt tud sorolni, hogy megdöntse ezt a tézist. A futásteljesítmény és az autó korából adódó állapot ugyanis egybevetve számítanak. Ez a két tényező, ami meghatározza egy használt autó piaci értékét. Bármennyire is óvunk egy kocsit, sajnos a gondos ápolással nem tudjuk kiütni a futásteljesítménnyel kiváltott rizikófaktorokat, legfeljebb valamivel eltolhatjuk egy hibaelhárítás időpontját. Nyilvánvaló, hogy a gyakori használat gyorsabb kopással és anyagfáradással jár, de vajon az állás hogy befolyásolja egy kocsi műszaki állapotát? Járjunk utána: idősebb kocsi kevesebb kilométerrel kontra fiatalabb nagyobb futásteljesítménnyel. Te melyiket választanád?

Idősebb kocsi kevesebb kilométerrel?

Na, nézzük! A kilométer-számlálónak biztosan jót tesz a kisebb terhelés, de nem árt, ha észben tartjuk, hogy a folyamatos állás sokszor egyértelműen ártalmasabb egy jármű műszaki státuszára nézve, mint egy többé-kevésbé egyenletes, rendszeres futás. Az állás nem kedvez az elektronikának, az akkumulátort kinyírja, de összezavarhatja az összes villamossági elveken alapuló apparátust is. A gumitömítések kiszáradhatnak, a fékek összerohadhatnak, a gumik deformálódhatnak, a szálszerkezetük is torzulhat, és bármennyire hihetetlen, bizony a rugók is megereszkedhetnek így. És akkor ezek után jöhet a korrózió, a penészedés és társaik, így bármennyire szürreális, bizony egy idősebb kocsi kevesebb kilométerrel is lehet sajnos hatalmas bosszúságkupac. Nem beszélve a vérlázító kilométerszámláló csalások sorozatáról, amivel nem csak az órákat, de a fejünket is könnyen elcsavarhatják.

Fiatalabb kocsi több kilométerrel?

Kukkantsunk rá a másik oldalra is, miért nyom sokak szerint jóval többet a latban a megtett kilométerek száma? Vitathatatlan, hogy azonos üzemeltetési paraméterek mellett, ha egy járgány négyszázezer kilométert futott, akkor már dupla terhelést tolerált, mint egy csupán kétszázezer kilométerrel rendelkező társa. Tagadhatatlan, hogy a kétszeres terhelés az amortizáció terén is károkat produkál. Ideális esetben négykerekűnk kopóalkatrészeit bizony üzemidőhöz mérten kellene cserélni. A manapság hódító gépkocsi-használati realitás viszont ettől jócskán eltérő képet mutat. Hallottál mostanában olyanról, hogy egy cimbid az előírásokhoz igazítottan cserélt turbót vagy generátort, és nem azért, mert tönkrement? Igazából az esetek többségében fogalmunk sincs az autónkban található komponensek optimális működési idejéről, amit alapból a gyártók definiálnak ugyan, csak nehéz hozzájutni a ténylegesen ránk vonatkozó adatokhoz. Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy ugyanaz a kilométerszám egymástól merőben eltérő üzemmódokkal is realizálható: egy optimális minőségű autópályás hosszú utakkal terhelt használat egyértelműen jóval egyenletesebb és kedvezőbb igénybevétel, mint mondjuk egy városi taxis felhasználás, ugye? Éppen ezért tudod mit? Priorizáld a fiatalabb évjáratot a minimálisabb futásteljesítménnyel! Amúgy meg viccet félretéve, mindkét eshetőséggel járhatsz jól és pórul is, érdemesebb talán egy megbízható szakember véleményére alapoznod a vásárlást.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
idő

Tisztelt ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2022.12.27-től 2022.12.30-ig ZÁRVA tart. Az utolsó nyitvatartási nap az évben 2022.12.23. 2023.01.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata