Egy év alatt hárommillió kilométert tettek meg Budapesten a Mol Limo közösségi autós szolgáltatásával, és több mint negyvenezren regisztráltak a cég rendszerébe. Sikertörténet a projekt, pláne akkor, ha hozzátesszük, hogy a környezetszennyezés csökkentéséhez is hozzájárul a részben elektromos autókat használó szolgáltatás.
Már négyszázötven autó használható
Aki Budapesten él, vagy csak sűrűn jár a fővárosban, biztosan találkozott már Mol Limóval az utakon. Aki viszont nem tudja, mi az, annak röviden elmagyarázzuk. A Mol Limo Budapest legnagyobb közösségi autós szolgáltatása, amely kezdetben háromszáz, ma már négyszázötven autóval biztosítja, hogy mindig legyen az ember közelében egy szabad kocsi. A működése egyszerű: előbb regisztrálni kell egy online felületen, megadni néhány adatot, bemutatni a jogosítványt, majd egy applikáción keresztül lehet autót foglalni, amely jó esetben elég közel van. Két márkából lehet válogatni, jelenleg Mercedes és Volkswagen található a szolgáltatásban, száz modell elektromos meghajtású. Ha az autóhoz érünk, az appal lehet kinyitni a központi zárat, majd szabadon felhasználható a kocsi, az úgynevezett Limo-zónán belül pedig a parkolás is ingyenes. Ha végeztél, egyszerűen lezárod és otthagyod a kocsit, a fizetés online működik.
Imádják a felhasználók a Mercedeseket
Nos, a fent részletezett szolgáltatás 2018 januárjában indult el Budapesten, és az első év totális sikernek számít. Egy esztendő alatt hárommillió kilométert tettek meg a kocsik összesen, és több mint negyvenezren regisztráltak a rendszerbe. Az említett két típus között a Mercedes-Benz A-osztály ötven modellje különösen kedvelt: ezeket csak szeptemberben állították csatasorba, de ennyi idő alatt is „beléjük tettek” kétszázezer kilométert a felhasználók. Volkswagen up!-ból háromszáz benzines és száz elektromos szerepel a kínálatban. A cég első évét feldolgozó statisztikák között a legérdekesebb adat talán az, hogy a legidősebb regisztrált felhasználó 89 (!) éves. A már említett Limo-zóna is szépen bővült az indulás óta, manapság már 77 négyzetkilométernél is nagyobb. Nem nehéz kiszámolni, hogy minden négyzetkilométeren belül átlagosan hat autót lehet találni, azaz egész gyorsan eljut az ember egy járműig – az átlagos sétatáv öt perc körül alakul. A jövő? Mivel az első év minden szempontból sikertörténet volt, az ötletgazda Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt. folyamatosan növeli majd a kapacitást, és egyre több elektromos autót állít munkába Magyarország fővárosában.