A McLaren új sportautója sebesség tekintetében minden neves elődöt leköröz. A közúton is vezethető Speedtail végsebessége valamivel több mint óránként 400 kilométer megtételét teszi lehetővé. Aki szeretne egy ilyen 1035 lőerővel megáldott gépszörnyet vásárolni, azt sajnos el kell keserítenünk, ugyanis már mind a 106 tervezett darab gazdára lelt.
Mindent a sebességért
Egy villámgyors műalkotásnak is titulálhatnánk a McLaren legújabb mesterművét, amely a legendás F1 és a futurisztikus P1 egyvelegeként látott napvilágot. A Speedtail pontosan ezért egyszerre idézi a múltat és mutat a jövőbe. Az elnevezés egyébként a versenyautók hosszan elnyújtott hátsó részére utal. Való igaz, tekintélyes méretekkel rendelkezik, 5,14 méteres hosszával közel 50 centiméterrel nagyobb a P1-es modellnél. Természetesen a luxus dizájn elemekkel sem maradtak adósok a tervezők, hiszen 18 karátos aranyból készült embléma került a szénszálas anyagból épített áramvonalas karosszériára. A pontos végsebesség óránként 402 kilométer, amely több mint az eddigi rekorder, az 1992-es F1-es McLaren sebessége. Az angolok saját bevallásuk szerint még soha nem alkottak aerodinamikailag ennyire hatékony autót. A forma teljesen letisztult, a panelek számát minimálisra csökkentették, mindezt azért, hogy a rések ne rontsák az aerodinamikai hatékonyságot. A teljesítmény fokozásának érdekében az első kerekekre is légellenállást csökkentő burkolat került, a visszapillantó tükröket pedig felváltották az egyre gyakrabban alkalmazott kamerák. Ezek a kamerák egyébiránt elrejthetők, ezzel is csökkentve a légellenállást. Érdekesség, hogy a hátsó karosszéria elem, az eddigi legnagyobb McLaren által készített szénszál alkatrész. Formája, amely lehet, hogy nem mindenki tetszését nyeri el, teljesen újat mutat a szuperautók mezőnyében.
Az ára sem mindennapi
Bár a praktikum szót nehéz egy ilyen autóval egy szövegkörnyezetben alkalmazni, most mégis kísérletet teszünk rá, hiszen az eddigi hiperautókkal ellentétben a Speedtail utastere három személyes. Talán kicsit szokatlan elrendezésben, hiszen a sofőr középen foglal helyet és a válla mögött található még két hátsó ülés, amelyek a szénszálas monocoque-hoz kerültek rögzítésre. Középkonzol híján a kapcsolókat a tetőre szerelték, a kormánykerék két oldalára pedig színes képernyők kerültek. A bevezetőben említettük, hogy már mind a 106 darab előre elkelt, így viszont nem kell azon töprengenünk, hogy hogyan teremtsük elő a megvásárláshoz szükséges 1,75 millió fontot, azaz körülbelül 640 millió forintot.