Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Gyakori hibák az autógumin. Hogyan kerüljük el őket?

A biztonságos közlekedéshez elengedhetetlen a tökéletes állapotú gumiabroncs használata. Az autó ugyanis mindössze ezeken érintkezik az úttal, ezáltal nagy szerepe van a lassításban, megállásban. A rossz állapotú abroncsok balesetveszélyesek, velük ugyanis a hibátlan gumi használatához képest akár többszöröse is lehet a fékút hossza. Mik a leggyakoribb hibák, és hogyan előzhetjük meg ezeket?

Milyen a jó abroncs?

Sajnos ma Magyarországon rengeteg autó szaladgál olyan gumikkal, amelyek már normál esetben nem alkalmasak a biztonságos közlekedésre. Sokan nem veszik tudomásul, hogy minden évben számtalan baleset okozója a rossz állapotú abroncs. A túl kicsi profilmélységű gumik használata, a túl hosszú ideig felszerelt tappancsok, a simára koptatott futófelület, vagy az évszaknak nem megfelelő abroncsok mind megtalálhatóak a magyar járművek között. Nyári gumik esetében ugyanis a két milliméteres, míg téli esetén a négy milliméteres profilmélység alatt már nem ajánlott közlekedni, mint ahogy akkor sem, ha öt-hét éves abroncsokat használunk. A gumi ugyanis ennyi idő alatt elöregszik, és már nem képes az optimális teljesítmény fenntartására. Persze az sem garancia, ha minden előírást betartunk, hiszen bármikor rászaladhatunk egy úton felejtett éles tárgyra, amely defektet okoz még a legújabb gumi esetén is. Hiába közlekedünk mindig körültekintően, ez sajnos előfordulhat. Minden más esetben leginkább rajtunk múlik, hogy milyen állapotú gumikkal felszerelt autóba ülünk bele, és az is, hogy mennyire vigyázunk rájuk. A vezetési stílusunk ugyanis nagyban befolyásolhatja az abroncsok élettartamát. Az agresszív gyorsulás, a sűrűn padlóig nyomott fékezés, a nagy sebességgel vett kanyarok mind-mind gyorsított ütemben koptatják az alkatrészt.

A leggyakoribb hibák

A defekt mellett persze sok más hiba is előjöhet a gumiabroncs használata során. Az egyik ilyen a szálszakadás, amely leginkább egy nagyobb ütés következményeként alakulhat ki, Padkázáskor, vagy egy nagyobb kátyúba való behajtáskor a leggyakoribb. Leginkább úgy vehetjük észre, már persze, ha nincs peremfal szakadás is, hogy egy nagy dudor keletkezik az abroncs oldalán. Sajnos nem javítható, mindenképpen csere szükséges. Gyakori probléma az abroncsokkal a futófelület valamilyen kopása. Ezek legtöbbször a rosszul beállított futómű miatt alakulnak ki, egy rossz lengéscsillapító miatt, vagy azért, mert nem megfelelő guminyomáson használjuk a gumikat. Ezek között különböző típusokkal is találkozhatunk. A féloldalas kopás egyértelműen utal a futómű hibájára, ami miatt a kerekek túlságosan szét-, vagy összetartanak, de akkor is előfordulhat, ha nem a gyári méretű abroncsokkal hajtjuk a kocsit. A középső kopás akkor alakul ki, ha túl magas nyomás mellett használjuk a gumikat, emiatt ugyanis kisebb felületen érintkezik az úttesttel, amely így nagyobb terhelés mellett jobban kopik. A kagylós kopás a lengéscsillapító fals működése miatt jöhet létre, amit a gumi megnézése nélkül is könnyen észrevehetünk, ugyanis egyre erősödő búgó hangot kezd hallatni az abroncs. A ritkán előforduló, úgynevezett fűrészfogas-, és diagonális kopás szintén a futómű és a lengéscsillapító rossz beállítására enged következtetni. Ezekben az esetekben szintén nincs más megoldás, mint a csere. A gumiabroncsokkal optimális esetben több tízezer kilométer is megtehető, amíg nem kezd el kopni, vagy öregedni. Egy jó minőségű, új gumi nem olcsó mulatság, ezért próbáljuk meg óvni. Vezessünk óvatosan, tartsuk be a gyári ajánlásokat a guminyomás beállításakor, valamint ellenőriztessük a futómű és a lengéscsillapítók állapotát minimum az éves szervizek alkalmával. Ha így teszünk, akkor maximalizálhatjuk a gumiabroncs élettartamát.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.03.29-2024.04.01. között  ZÁRVA tart. 2024.04.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata