A Mabisz is rálépett a digitalizáció útjára? Egyelőre úgy tűnik igen, mert első lépésként fejlesztett egy applikációt, aminek segítségével megszűnhet a papíralapú kárbejelentés a balesetek után. Miért jó ez mindenkinek, és hogyan egyszerűsödik általa az életünk? Cikkünkből kiderül.
Saját applikáció Mabisz módra
A legtöbb biztosítótársaság még most is papír alapon fogadja a kárbejelentéseket az autós ügyfelektől. A károsultak számára jól ismert, úgynevezett kék-sárga nyomtatványon keresztül lehet bejelenteni a bajt, ez volt eddig az egységes, jól megszokott rendszer. A Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) még az előző év végén jelentette be egy konferencián, hogy forradalmi változást hoz a január, ugyanis egy teljesen új alkalmazást vezetnek be a rendszer megreformálásra. Pillanatok alatt, zökkenőmentesen, hiba nélkül jelenthető be rajta keresztül bármilyen probléma. Pandurics Anett, a szövetség elnöke a rendezvényen arról beszélt, régóta fontosnak tartják az online jelenlét és a lakosság pénzügyi tudatosságának erősítését. Elhangzott az is, hogy a Mabisz számításai szerint a jelenleg az utakon futó gépjárművek száma a század eleje óta egyre jelentősebben telítik meg az magyar aszfaltot. A folyamat 2013-ban tetőzött, azóta elképesztő tempóban növekszik a számuk. Nem arányosan, de ezzel párhuzamosan a közúti balesetek száma is nőtt, ez természetesen a kötelező felelősségbiztosítási (kgfb)-károkra is hatással volt, több lett azokból.
Egységes csatorna kell
A Mabisz megjegyezte, sok társaságnál ma is rendelkezésre áll online csatorna a kárbejelentések során, de ezek közel sem egységesek, ezen változtathat a szövetség fejlesztése. Az e-kárbejelentő nevű alkalmazás már éles, az felhasználók visszajelzései alapján jól teljesít, elégedettek vele. Természetesen a papír alapú lehetőséget még nem vezették ki a társaságnál, de úgy gondolják, hamarosan alig használják majd a kék-sárga lapot. Az online alkalmazás logikusabbnak, könnyen kezelhetőnek tűnik. Használata során saját baleseti ábrát készítünk, de ez igen könnyen és jól feldolgozhatóan megy. Ki tudjuk választani a baleset típusát, meghatározhatjuk a helyszínt, mindez megkönnyíti a gyors adatfelvételt. Fontos részlet, hogy a rendszer rögtön a bejelentés után e-mailt küld az érintetteknek, mellékletben pedig egy kárbejelentőt pdf-ben. Ezután a biztosítótársaságokon a sor: kapcsolatba lépnek az ügyfelekkel. A kárbejelentőhöz egyébként komoly összefogásra volt szükség: a szövetségen kívül 13 tagbiztosító is segített az applikáció megvalósításában, kikérte ügyfelei véleményét és a saját tapasztalatairól is beszámolt.