Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Ezért nem érdemes a DPF regenerálás közben leállítani a kocsid

Subaru DPF szűrője

Az utakat egyre nagyobb számban lepik el az autók. Ennek következtében folyamatosan nő az általuk kibocsátott káros anyagok mennyisége is. Ezt ellensúlyozandó az Európai Unió évek óta folyamatosan szigorodó rendelkezéseket vezet be a szennyezőanyagok kibocsátásának csökkentésére. Emiatt az autógyártók kénytelenek új eszközöket bevetni, hogy a futószalagról újonnan legördülő járműveik megfeleljenek az elvárásoknak. Ezért kezdték el használni a részecskeszűrőt is.

Mire jó a részecskeszűrő?

A szabályozásoknak egyre nehezebb megfelelni, az Európai Unió által kiadott normák minden alkalommal nehezebbé teszik a gyárak számára, hogy az előírt mennyiség alatt tudják tartani az autójuk károsanyag kibocsátását. Ezért különböző trükköket alkalmaznak, olyan alkatrészeket építenek a járművekbe, amely segít „eltüntetni” az égéstermék nagy részét. Így került a dízel üzemű autókba a DPF-nek, vagy magyarul részecskeszűrőnek nevezett kiegészítő elem. Feladata, hogy az égésből származó korom és füst apró, de annál károsabb részecskéit megszűrje. A kipufogó előtt helyezkedik el, a kiáramló gázok teljes egészében az alkatrészen haladnak keresztül. A részecskeszűrő szövevényes falán azonban ezek a szemcsék megtapadnak, ami idővel ahhoz vezethet, hogy megtelik a szűrő, ami egyrészt azzal jár, hogy a károsanyag kibocsátás jóval a megengedett érték fölé ugrik, másrészt nem tudja az autó az optimális teljesítményt biztosítani, megnőhet a fogyasztás is. Ezért a részecskeszűrőt úgy találták ki, hogy bizonyos időközönként „meggyógyítja” önmagát. Ez annyit jelent, hogy abban az esetben, ha a DPF telítetté válik, akkor jöhet a korom kiégetése, vagyis a regenerálás. A legtöbb autó esetében ez négy-hatszáz kilométerenként megtörténik, normál használat esetén.

A DPF regenerálása

A korom elégetése automatikusan történik, ezt a gyakorlatlan autóvezető sokszor észre sem veszi. A rutinos sofőrök azonban tudják, hogy mennyire fontos az, hogy az autó el tudja végezni a műveletet. Ehhez a részecskeszűrőnek megfelelő feltételek kellenek és némi idő. A folyamat ugyanis nagyjából öt-hatszáz fokon indul be, és eltarthat legalább tíz, de akár harminc percig is. Előbbi azonban nem tud megvalósulni az állandó dugóban poroszkálás közben, de akkor sem, ha alacsony fordulatszámon utazunk egyenletes tempóban. Emiatt érdemes néha akkor is átugranunk a szomszéd városba, ha nincs ott különösebb dolgunk, vagy minimum két-háromezres fordulatszám mellett közlekednünk az autópályán egy fél órát. Amíg ezt megtesszük, addig hagyunk időt a részecskeszűrő regenerálására. Ha nem tud a folyamat végbemenni, akkor azt kockáztatjuk, hogy idő előtt tönkremegy a DPF, ami amellett, hogy megnő az autó károsanyag kibocsátása és szennyezzük a környezetet, nem fogunk tudni átcsúszni a műszaki vizsgán sem. A részecskeszűrő tisztítása vegyszerrel is elvégezhető pár tízezer forintból, ami, ha szerencsénk van, utolsó pillanatos megoldás lehet, azonban, ha nem lehet megmenteni az alkatrészt, akkor annak a cseréje több százezer forintos költséget is eredményezhet. Fontos tehát, hogy hagyjunk időt a dízel autók részecskeszűrőjének regenerálására. Ha azt tapasztaljuk, hogy hirtelen megnő a fordulatszám, vagy a fogyasztás. Ha azt vesszük észre, hogy ismeretlen, kissé égett olajos szagot érzünk, ha kicsit jobban melegszik az utastér a megszokottól, akkor jó eséllyel éppen aktív a DPF regenerálási procedúra. Ebben az esetben érdemes hagynunk még dolgozni az autót, ne állítsuk le azonnal.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.05.20-án ZÁRVA tart. 2024.05.21-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata