Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

Ezért nem ajánlott piros lámpánál benyomott kuplunggal várakozni

sebességváltás

Valld be: ha megállni kényszerülsz a közlekedési lámpáknál, lenyomott tengelykapcsolóval, bekapcsolt első sebességfokozattal és lábbal a féken vársz! Még akkor is, ha a járművezető oktatód anno elmondta, hogy ez alapvető bűn. A lábizmok elkerülhető strapája mellett a kuplungot is feleslegesen megterheli. Sokkal jobb, ha inkább üresbe teszed, és behúzod a kéziféket, hogy álló helyzetben tartsd az autót. Ha üresbe állítod, a tengelykapcsolódat megkíméled a felesleges kopástól. Az emberek gyakran azzal védekeznek, hogy inkább sebességben hagyják a járgányt, hogy gyorsan elrajtolhassanak, de csak egy másodpercbe telik, hogy visszakapcsolják a sebességet, amikor a lámpák váltanak.

Hogy használódik el a kuplung?

Két általános módja van a tengelykapcsolók elhalásának. A leggyakoribb az, hogy a kuplungtárcsa elhasználódik. Ez idővel megtörténik a természetes csúszás miatt, amely akkor megy végbe, amikor a tengelykapcsolót bekapcsoljuk, hogy az autót mozgásba hozzuk. A súrlódás nyilván koptatja a tárcsát, a kuplung csúszik, és egyszer csak új kuplung kell. Ez a folyamat azonban nagymértékben felgyorsítható, ha a kuplungot nem megfelelően használjuk, vagyis túl sok gázt adunk a motornak, és túl lassan engedjük ki a tengelykapcsolót. Ezt a metódust nevezzük elsőfokú kuplunggyilkosságnak. A tengelykapcsoló meghibásodásának második leggyakoribb oka az, amikor a kioldó csapágy bekrepál. Ez az a csapágy, amely széttolja a tengelykapcsoló lemezeket, amikor benyomjuk a tengelykapcsoló pedált a sebességváltáshoz. Megfelelő használat esetén a kinyomó csapágy sokkal tovább bírja, mint a tengelykapcsoló tárcsa. De ha állandóan a tengelykapcsoló pedálon ácsingózunk a piros lámpáknál ülve, a tengelykapcsoló tárcsa elkopása előtt leamortizálódhat a kinyomó csapágy. És mivel ez egy teljességgel megelőzhető állapot, ezt nevezzük másodfokú tengelykapcsoló merényletnek, ami egy kis odafigyeléssel bizony elkerülhető lenne.

Szóval, akkor mi a tanulság?

A probléma az, hogy ha a tárcsa vagy a csapágy meghibásodik, akkor az egész tengelykapcsolót ki kell cserélni. Csak az egyik rész eléréséhez is el kell távolítania a teljes sebességváltót. És ha egyszer már kifizetted azt a rengeteg munkadíjat, őrült lennél, ha csak a kuplung felét cseréltetnéd, hiszen, az élettartamuk nagyjából azonos kaliberben mérhető, felesleges megkockáztatni, hogy két hónap múlva újra hasonló slamasztikába kerülj, nem? Persze bevállalhatod a rizikót, ha úgy döntesz, de véleményünk szerint, felesleges, és ami a lényeges, mentsd el a címet az agyad egy gyakran használatos részébe, és olvasgasd sokszor, amikor piros lámpánál várakozol: nem ajánlott piros lámpánál benyomott kuplunggal várakozni. A kinyomó csapágy élettartamának meghosszabbításának legjobb módja, ha távol tartod a lábad a tengelykapcsoló-pedáltól, kivéve persze, ha éppen sebességet váltasz, vagy indítod a motort. Így lesz a legnagyobb az esélyed arra, hogy maximális időt tölthess imádott kuplungoddal, és hosszú, boldog életet élhessetek együtt. Ragadd meg a lehetőséget, és használd ki, hogy igenis van rá hatásod! Ja, és még egy dolog: egyes vezetők hajlamosak úgy vezetni, hogy a lábukat a tengelykapcsoló-pedálon nyugtatják. Ez azt okozhatja, hogy a tengelykapcsoló kinyomó csapágya érintkezik a tengelykapcsoló fedelével, és súrlódást hoz létre, amikor erre nincs szükség, és ez idővel furcsa zajhatáshoz és a tengelykapcsoló meghibásodásához vezethet, ami költséges javítás. Ez nem csupán a tengelykapcsoló idő előtti amortizációját okozza, hanem az üzemanyag-hatékonyságot is csökkenti.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere

Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Automata váltó olajcsere

Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.

Fékszerviz, fékjavítás

Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.

Olajcsere, szűrő csere Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Kuplung javítás, kuplung csere

Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje