Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Ezért nem ajánlott piros lámpánál benyomott kuplunggal várakozni

sebességváltás

Valld be: ha megállni kényszerülsz a közlekedési lámpáknál, lenyomott tengelykapcsolóval, bekapcsolt első sebességfokozattal és lábbal a féken vársz! Még akkor is, ha a járművezető oktatód anno elmondta, hogy ez alapvető bűn. A lábizmok elkerülhető strapája mellett a kuplungot is feleslegesen megterheli. Sokkal jobb, ha inkább üresbe teszed, és behúzod a kéziféket, hogy álló helyzetben tartsd az autót. Ha üresbe állítod, a tengelykapcsolódat megkíméled a felesleges kopástól. Az emberek gyakran azzal védekeznek, hogy inkább sebességben hagyják a járgányt, hogy gyorsan elrajtolhassanak, de csak egy másodpercbe telik, hogy visszakapcsolják a sebességet, amikor a lámpák váltanak.

Hogy használódik el a kuplung?

Két általános módja van a tengelykapcsolók elhalásának. A leggyakoribb az, hogy a kuplungtárcsa elhasználódik. Ez idővel megtörténik a természetes csúszás miatt, amely akkor megy végbe, amikor a tengelykapcsolót bekapcsoljuk, hogy az autót mozgásba hozzuk. A súrlódás nyilván koptatja a tárcsát, a kuplung csúszik, és egyszer csak új kuplung kell. Ez a folyamat azonban nagymértékben felgyorsítható, ha a kuplungot nem megfelelően használjuk, vagyis túl sok gázt adunk a motornak, és túl lassan engedjük ki a tengelykapcsolót. Ezt a metódust nevezzük elsőfokú kuplunggyilkosságnak. A tengelykapcsoló meghibásodásának második leggyakoribb oka az, amikor a kioldó csapágy bekrepál. Ez az a csapágy, amely széttolja a tengelykapcsoló lemezeket, amikor benyomjuk a tengelykapcsoló pedált a sebességváltáshoz. Megfelelő használat esetén a kinyomó csapágy sokkal tovább bírja, mint a tengelykapcsoló tárcsa. De ha állandóan a tengelykapcsoló pedálon ácsingózunk a piros lámpáknál ülve, a tengelykapcsoló tárcsa elkopása előtt leamortizálódhat a kinyomó csapágy. És mivel ez egy teljességgel megelőzhető állapot, ezt nevezzük másodfokú tengelykapcsoló merényletnek, ami egy kis odafigyeléssel bizony elkerülhető lenne.

Szóval, akkor mi a tanulság?

A probléma az, hogy ha a tárcsa vagy a csapágy meghibásodik, akkor az egész tengelykapcsolót ki kell cserélni. Csak az egyik rész eléréséhez is el kell távolítania a teljes sebességváltót. És ha egyszer már kifizetted azt a rengeteg munkadíjat, őrült lennél, ha csak a kuplung felét cseréltetnéd, hiszen, az élettartamuk nagyjából azonos kaliberben mérhető, felesleges megkockáztatni, hogy két hónap múlva újra hasonló slamasztikába kerülj, nem? Persze bevállalhatod a rizikót, ha úgy döntesz, de véleményünk szerint, felesleges, és ami a lényeges, mentsd el a címet az agyad egy gyakran használatos részébe, és olvasgasd sokszor, amikor piros lámpánál várakozol: nem ajánlott piros lámpánál benyomott kuplunggal várakozni. A kinyomó csapágy élettartamának meghosszabbításának legjobb módja, ha távol tartod a lábad a tengelykapcsoló-pedáltól, kivéve persze, ha éppen sebességet váltasz, vagy indítod a motort. Így lesz a legnagyobb az esélyed arra, hogy maximális időt tölthess imádott kuplungoddal, és hosszú, boldog életet élhessetek együtt. Ragadd meg a lehetőséget, és használd ki, hogy igenis van rá hatásod! Ja, és még egy dolog: egyes vezetők hajlamosak úgy vezetni, hogy a lábukat a tengelykapcsoló-pedálon nyugtatják. Ez azt okozhatja, hogy a tengelykapcsoló kinyomó csapágya érintkezik a tengelykapcsoló fedelével, és súrlódást hoz létre, amikor erre nincs szükség, és ez idővel furcsa zajhatáshoz és a tengelykapcsoló meghibásodásához vezethet, ami költséges javítás. Ez nem csupán a tengelykapcsoló idő előtti amortizációját okozza, hanem az üzemanyag-hatékonyságot is csökkenti.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.03.29-2024.04.01. között  ZÁRVA tart. 2024.04.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata