Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Elegendő az üzemanyagrendszer-tisztító adalékokat egyszer-egyszer használni, vagy rendszeresen érdemes inkább?

üzemanyagtankoló pisztoly

Igazából túl szépnek tűnik ahhoz, hogy igaz legyen: egy olcsó adalék, amelyet a benzintartályba töltünk, tényleg varázslatosan megtisztítja az egész üzemanyagrendszert, és mindez simább, erősebb és hatékonyabb hajtást garantál… Ez komoly? Valóban működnek az üzemanyagrendszer-tisztító adalékok, vagy csak azért vannak, hogy elvigyék a pénzt? A rövid válasz: működnek, de azért figyelni kell néhány dologra, mert nem minden üzemanyagrendszer-tisztító egyforma. Olvass tovább, hogy megtudd, mit csinálnak ezek a rendszertisztítók, hogy működnek, és mi a helyzet a rendszeresség kérdésével.

Miért kell tisztítani az üzemanyagrendszert?

A benzin meglepően sok szennyeződést hagyhat az üzemanyagrendszerben. A szennyeződések egy része felhalmozódik az üzemanyagtartály alján, a vezetékekben és az üzemanyagnyomás-szabályozó körül. Az igazi probléma az üzemanyag-befecskendező szelepeken képződő lerakódásokból származik. A szennyeződések felhalmozódásának tulajdonképpen két fő oka van: a fő kolompos a szén, a másik bűnös pedig az etanol. Szóval, hogy is van ez? A hajtóműveket nem úgy tervezték, hogy az energia 100 százalékát az általunk használt üzemanyagból vonják ki. Vannak az üzemanyagnak olyan részei, amelyek nem égnek el teljesen az égési folyamat során, és ezekből szén lerakódások keletkeznek, amelyek a kipufogó rendszerbe, az üzemanyag-befecskendezőbe vagy az égéstér felületére kerülnek. Ez nem jó, de sajnos ez a folyamat alapvetően elkerülhetetlen. Noha a kevés lényegében nem káros, de ha évekig hagyjuk gyűlni mindenféle tisztítás nélkül, akkor bizony kimutatja a foga fehérjét. A másik összetevő pedig az etil-alkohol, közismertebb nevén etanol, egy növényi anyagból, kukoricából származó, megújuló tüzelőanyag. Még 1979-ben kezdték el használni az üzemanyagban, hogy csökkentsék a járművek szén-monoxid-kibocsátását, hogy megfeleljenek a levegőminőségi előírásoknak. Oktánszámnövelő összetevőként is használják. Szépen hangzik, igaz? Nos… Igen is és nem is. Engedd meg, hogy részletezzük. A mai modern motorokhoz már nincs szükség etanol használatára az üzemanyag-kibocsátás csökkentése érdekében, ezért egyszerűen csak töltőanyagként használják, hogy csökkentsék a gázköltséget. Az újabb motoroknál ez nem nagy baj, mivel alapvetően benzin-etanol üzemanyag keverékkel való működésre tervezték őket. A régebbi járművek azonban nem boldogulnak vele. Mint köztudott, az alkohol maró hatású, ezért nem bánik kesztyűs kézzel a jármű alkatrészeivel sem. Ezen kívül a régebbi motorokban szénlerakódást okozhat, ami problémákat idézhet elő. Nem mellesleg oxidál és emulgeál, és nem éghető melléktermékeket képez, ami végül felhalmozódást okoz az üzemanyag-befecskendezőkben, a szívószelepekben és a motor égésterének különböző részein. Ez rossz motorteljesítményhez és magas üzemanyag-fogyasztáshoz vezet.

Működnek az üzemanyagrendszer-tisztító adalékok?

Igen, de kizárólag csak rendszeres használat esetén. Az üzemanyagrendszer-tisztító adalékok segítenek eltávolítani a káros lerakódásokat, és megakadályozzák az új lerakódások képződését. Különösen fontosak az etanolt tartalmazó benzinnel és üzemanyag-befecskendezéses motoroknál. Feloldják az üzemanyag-maradványokat és a szén lerakódásokat, ezáltal helyreállítják az elveszett teljesítményt, csökkentik a durva alapjáratot, és javítják az oktánszámot, valamint az általános vezethetőségi élményt. A titkuk kizárólag az, hogy periodikus, ismétlődő felhasználást kell alkalmazni, ami nagyjából 4-5 ezer kilométerenkénti töltési procedúrát kíván.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.03.29-2024.04.01. között  ZÁRVA tart. 2024.04.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata