Sokan etalonnak gondolják a németországi autópálya rendszert: az országban összesen 12 ezer 949 kilométer autópálya található, ezek minősége kiváló, és még sebességkorlátozás sincs rajtuk. Tavaly mégis hétszázezernél több közlekedési dugót regisztráltak. Mi nem működik?
Másfél millió kilométeres kocsisor
Hétszázezernél is több alkalommal keletkezett közlekedési dugó a németországi autópályákon 2017-ben az ADAC német autóklub kimutatása szerint. Az autóklub összesítése alapján a 12 ezer 949 kilométeres németországi autópálya-hálózaton tavaly nagyjából 723 ezerszer volt dugó, ami hozzávetőleg négy százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Valamennyi dugót együttvéve a torlódások egy csaknem másfél millió kilométer hosszúságú kocsisort alkottak, ami öt százalékos növekedés éves szinten. Az utazók 457 ezer órát vesztegeltek a dugókban, ami kilenc százalékkal több, mint 2016-ban.
Útépítés, felújítás, teherautók
A növekedés legfőbb oka, hogy egyre nagyobb a teherautó-forgalom, és tavaly is sok helyen lassította a közlekedést útépítés vagy pályafelújítás. A legtöbb dugó csütörtökönként keletkezett 2017-ben, éves átlagban 5400 kilométer hosszan. A hétvége jellemzően nyugodtabb volt, szombatonként 1650, vasárnaponként 1600 kilométer hosszúságban volt dugó. Az adatok havi bontása szerint a június és a szeptember volt a legnehezebb, akkor 174 ezer 306 kilométer, illetve 143 ezer 485 kilométer hosszúságban volt torlódás. A legkevesebb dugó januárban, februárban és decemberben volt, amikor kevesebbet utaznak az emberek, és a hideg miatt az útépítéseket is befejezik, felfüggesztik. Érdemes tudni, hogy Németországban nincs sebességkorlátozás az autópályán, csupán egyes szakaszokon, lakott területek közelében. Az ajánlott maximális sebesség 130 kilométer/óra: baleset esetén az ezt túllépett autósoknak nem fizet a biztosító.