Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Be lehet bikázni a hibrid autót?

Manapság egyre elterjedtebbek a hibrid autók Magyarországon is. A külföldről behozott, tizenéves kocsikhoz szokott magyar sofőrök ugyanakkor hozzászoktak, hogy felkészüljenek minden lehetőségre. Ha nem indulna a kocsi reggel, akkor mindig van a járműben egy bikakábel, hogy segítséget kérhessünk a szomszédtól a jármű beindításához. Vajon használhatjuk-e a bikakábelt hibrid autók esetében is?

A hibrid autók

A legfontosabb különbség a hibrid autók és a szintén egyre gyakrabban előforduló elektromos autók között, hogy előbbiek rendelkeznek belső égésű motorral is. Amíg utóbbit csak az elektromotor hajtja, addig a hibrid járművekben nem kell aggódnunk, hogy lemerül az elektromotor, hiszen a benzinmotor továbbra is hajtja az autót, és nyugodtan közlekedhetünk a célunk felé. No, persze, ha van benne elég üzemanyag. Cserébe viszont használat közben sokkal jobban megterheli a környezetet, és hiába használnánk sűrűbben az elektromotort, annak a hatótávja sokkal kisebb, mint a szimplán elektromos autóké, így kénytelenek vagyunk az üzemanyag felvételére és mindkét erőforrás használatának igénybevételére. A robbanómotor beindításához így továbbra is energiára van szükség, amelyet ugyanúgy egy akkumulátor lát el, mint a hagyományos autókban. Ha ez lemerül, akkor nem fogjuk tudni munkára fogni az autót. Mit tehetünk? Az egyik lehetőség, hogy megpróbáljuk feltölteni az elemet külső áramforrásról. Ha ezután sem indul a jármű, akkor az akkumulátorral lehet baj, azt cserélni kell, valószínűleg eljárt felette az idő. Ha beindul a kocsi, de hamarosan újra lemerül az akksi, vagy egy-két nap múlva újra jelentkezik a probléma, akkor a generátorral lehet gond, az nem tudja visszatölteni az elhasznált energiát. Van azonban egy másik lehetőség is az autó beindítására.

Nem mindegy, hogyan csináljuk

A hagyományos kocsikhoz hasonlóan, a hibrid autókban is megtalálható tehát, a jellemzően 12V-os feszültség leadására képes akkumulátor, amelyik az autó indításáért felel. Ha lemerült, akkor ezeknél a járműveknél is élhetünk a lehetőséggel, hogy használjuk a bikakábelt és beindítsuk vele az autót. Lényegi különbség nincs a művelet végrehajtásában, még akkor sem kell megijednünk, ha a motorháztetőt felnyitva hirtelen nem látjuk meg a keresett akkumulátort. A hibrid autókban a helyhiány miatt gyakran kerül a hátsó ülés alá az alkatrész, de az sem ritka, hogy a csomagtér-padló alá helyezik. Ha megtaláltuk, akkor viszont nincs semmi különbség a bikakábel használatában a hagyományos autókhoz képest. Nem kell félnünk, hogy összekeverjük a hibridakkumulátorral, hiszen azon egyértelmű jelzések vannak. Helyezzük a piros kábel egyik végét az indító akkumulátor pozitív sarkára mindkét autóban, majd tegyük ugyanezt a fekete kábellel, és a negatív pólussal. Indítsuk be a donorautó motorját, majd próbáljuk meg a hibrid jármű motorját is munkára fogni. Ha nem volt teljesen lemerülve az akksi, akkor gyorsan be kell, hogy induljon. Ha tölteni kell az akkumulátort, akkor érdemes várnunk pár percet, hogy egy kevés élet kerüljön az elembe, és utána indítóznunk, majd a bikakábel eltávolítása után, leállítás nélkül kocsikázzunk egy fél órát közúton vagy autópályán, hogy teljesen visszatöltsön az akksi. Fontos tudnivaló ugyanakkor, hogy fordított felállásban viszont nem ajánlatos a bikakábel használata. Ha a hibrid autóról próbálnánk bebikázni egy hagyományos autót, akkor azt kockáztatjuk, hogy sérül a kocsi elektromos rendszere, amely súlyos hibákhoz, és költséges javításhoz vezethet.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.05.20-án ZÁRVA tart. 2024.05.21-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata