Az LPG-s autó előnyei és hátrányai

Az LPG-s autó előnyei és hátrányai

A gázüzemű autó sokak számára csábító lehet. Számos információ, számítás bizonyítja, hogy az „LGP-sített” gépjármű rövid időn belül visszahozza az átépítésének árát, emellett spórol is vele. Ennek ellenére sokan bizonytalanok a váltással kapcsolatos döntés meghozatalában. Nekik próbálunk segíteni.

Az LPG-s előnyök

A legkecsegtetőbb előnye a gázüzemű, LPG-s gépjárműnek a fogyasztás. Számos, online is megtalálható számítás bizonyítja, hogy a „gázos autó” fogyasztástól függetlenül is sokkal pénztárcakímélőbb, mint benzines társai. Annak ellenére takarékosabb, hogy az ilyen típusú autó több gázt fogyaszt, mint a benzines benzint. Az átépített, LPG-s autó ráfordított költsége nemcsak hogy két-három év alatt megtérül, de további megtakarításokat eredményez annál az egyszerű oknál fogva, hogy olcsóbb LPG-s gázt vásárolunk tankoláskor, nem benzint.

A következő előnye a jármű élettartama. Az LPG tisztábban ég el a benzinnél. Alacsony olefinszármazék tartalma kedvezőbb oktánszámot eredményez, valamint csökkenti a gyantásodást, a kokszosodást, és még a kenőanyagot sem hígítja. Imigyen ezekben az autókban ritkábban kell olajszűrőt és olajat cserélni.

Ehhez hozzácsapódik a kitolódott, puhább égés is, aminek köszönhetően a motor mechanikus terhelt alkatrészei nincsenek olyannyira igénybe véve, mint a benzinüzemű járgányoknál. Az olaj is jobbá, minőségibbé válik, amiben hálásabban futnak az alkatrészek. Röviden: az LPG legalább az átlagos élettartam harmadával toldja meg a gépjármű élettartamát.

Emellett az LPG-s autók környezetbarát, zöld autók. Legalábbis zöldebbek társaiknál. A gázüzemű kocsik nitrogén-oxid kibocsátása 96 százalékkal kevesebb. Nem okoz talajszennyezést, gyorsan párolog, nem keveredik a vízzel, a szállópor-kibocsátása pedig 120-szor alacsonyabb. És még a zajszennyezés miatt sem kell aggódni, mivel az LPG-s kocsik jelentősen halkabbak kollégáiknál.

Szép, szép, de mik a hátrányok?

Egy gépjármű LPG-sítésének természetesen vannak hátrányai is. Első körben fontos megjegyezni, hogy nem lehet minden gépjárművet gázüzeművé alakítani. Az olyan autók, amelyek közvetlen benzinbefecskendező rendszerrel rendelkeznek, nem alkalmasak az átalakításra. Emellett az LPG-sítés minimum 160 ezer forintba kerül. – Ez a befektetés körülbelül 2-3 év alatt térülhet meg.
Továbbá a gáztartály behelyezése a csomagtérből veszi el a helyet, ami sokak számára elrettentő áldozat lehet, illetve az ilyen típusú autók nem parkolhatnak bármelyik mélygarázsban a robbanásveszély miatt (itt felhívnánk a figyelmet arra, hogy ez nem azt jelenti, hogy az LPG-s autó bármikor felrobbanhat csak úgy, brahiból). Ám mindennek ellenére is érdemes LPG-s autót választani, ugyanis messze takarékosabb beruházás, mint egy benzines, dízeles autó.