Az európai eladási statisztikáit böngészve kimagaslik a mezőnyből a Volkswagen Golf. Több mint 445 ezer eladott modelljével kérdés sem fér az idei első helyéhez. Ezen apróból gondoltuk úgy, hogy bemutatjuk a mára már legendássá vált VW Golf történetét.
Kellett valami újdonság
A vízhűtéses motorral szerelt Volkswagen Golfot 1974 májusában mutatta be a nemzetközi sajtónak a Volkswagen Münchenben – mivel a Bogár veszített népszerűségéből, kellett valami újdonság. A kocsi egy évvel később már Európa legnagyobb darabszámban értékesített autójává nőtte ki magát. A modell gyártásával egyébként megszületett egy új, korábban nem ismert járműosztály is, amely napjainkban a legnépszerűbb földrészünkön.
33 év, 7 modell
Kicsit több mint kilenc év kellett, hogy megkezdjék a Golf II gyártását 1983 júniusában. E sorozat esetében nagy újdonságot jelentett a syncro négykerékhajtás megjelenése, amit a manapság már nagyon ritkán fellelhető Country Golf modellvariánsba is beépítettek. 1991-ben mutatták be a harmadik generációs Golfot, lekerekített formák, tágasabb tér és halkabb dízelmotor jellemezte. További újítás volt a forróviaszos üregvédelem és a gondosan megtervezett elektronika. 1997 augusztusában debütált az új, negyedik széria. A modell főleg minőségérzetben változott. Kisebbek lettek a lámpák, szebb illesztések és igényesebb belső tér jellemezte. Az ötös Golfot már három helyen, Wolfsburgban, Brüsszelben és Zwickauban is gyártották 2003 augusztusától. Teljesen átdolgozott futóművet kapott. 2008-ban mutatkozott be a hatodik generáció. Az új formának, a tágas térnek és a kedvező fogyasztású motoroknak köszönhetően a hatos golf elnyerte a világ év autója díjat. A 2012-es párizsi autószalonon mutatták be a hetedik generációt. Az autó formája jelentősen különbözik az előző két generációétól. A Golf-rajongóknak jó hír, hogy már nem kell sokat várni az új, VIII-as szériára.