fbpx

Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

Alapvető dolgok, amiket minden autótulajnak ismernie kell

Kormány a kézben

Habár egyre nagyobb szolgálatot tesznek az autók az emberek életében, mégis sokan csak egy „szükséges” drága és összetett szerkezetnek tekintik, és nem igazán merülnek bele az autójukkal kapcsolatos dolgokba. Teljesen mindegy, milyen célokra használjuk a kocsit, abban azért mindannyian egyet értünk, hogy bosszúságot okoz, ha valami tönkremegy, főleg, ha a saját figyelmetlenségünk miatt. Számos tényezőt említhetnénk cikkünkben, amiket minden autótulajdonosnak tudnia kellene a kocsijával kapcsolatban, de most a három talán legalapvetőbb, tulajdonos által is ellenőrizhető, elvégezhető dolgot szedtük csokorba.

Mindegy, hogy egy vadi új kocsit vettél épp, vagy használt autód van, mindkettőnél akadnak olyan dolgok, amiket Te magad, házilag is le tudsz ellenőrizni, el tudsz végezni. Még több olyan feladat van azonban, amit jobb, ha autószerelőre bízol, és nem otthon próbálkozol velük, amivel akár még nagyobb galibát is okozhatnál. Mielőtt bármilyen karbantartási, javítási műveletnek nekikezdenél, a legjobb, ha először mindig átnézed az autó kézikönyvében az épp a kérdéses alkatrészre, műveletre vonatkozó részt.

Milyen folyadékok vannak a kocsiban?

Sokan csak úgy tekintenek a motorolajra, mint egy folyadékra, ami segít az autónak üzemanyagot égetni. A valóságban azonban ennél jelentősen sokrétűbb funkciója van! Nem csak keni a motort, de a hűtésében és tisztán tartásában is segít. Így, ha az erőforrás nem kap elég motorolajat, jellemzően a következő három tünet jelentkezhet: korom- és kátrányképződés, termikus lebomlás miatti szén- és lakklerakódások, oxidáció miatti olajsár és lakk. Az imént említett anyagok bekerülhetnek, majd lerakódásokat képezhetnek a motorban, súrlódást eredményezve azoknál az alkatrészeknél, amiknél egyébként az olajnak megfelelően kellene áramolnia. Ilyenkor a kenőanyag épp az ellenkezőjét végzi annak, ami eredetileg a feladata lenne. Hőképződést és súrlódást eredményez a hengerfalakon, a motorban, a gyűrűkön, a csapágyakon stb. Minél több lerakódás képződik, a motor állapota értelemszerűen annál gyorsabban fog romlani. Épp ezért nagyon fontos autótulajdonosként időnként ránézni az olajszintre, és szükség esetén, továbbá a csereperiódust szem előtt tartva olajcserére vinni az autót

A motorolajon kívül még számos munkafolyadék dolgozik az autókban, melyek szintjét, állapotát ugyanúgy ajánlott ellenőrizni. Enélkül nem sokáig fogunk problémamentesen közlekedni a kocsival. A motorolajon kívül tehát nem árt odafigyelni a hűtőfolyadékra, a szervofolyadékra, a fékfolyadékra vagy például a szélvédőmosó folyadékra sem.

Mivel jár a rossz abroncsnyomás?

Sokan úgy vélik, hogy szemmel is tudják észlelni, ha túl lapos az abroncs, nem kell ahhoz nyomást mérni. Nos, tévednek. Már egy kisebb nyomáscsökkenés, netán túl nagy nyomás is sokkal veszélyesebbé teszi a vezetést, a kocsi viselkedését az úton. Minél alacsonyabb a nyomás, a gumi annál nagyobb felülete érintkezik a talajjal, s következésképp annál nagyobb terület fog kopni, idő előtt tönkremegy az abroncs. Szélsőséges esetben teljesen le is válhat a futófelület, ami csak tovább növeli a balesetveszélyt. Ugyanilyen veszélyes lehet a túl magas nyomás is. Ilyenkor „rázósabb” lehet az utazás, mivel kisebb felület ér az aszfalthoz, mint normál esetben. Ráadásul túl nagy nyomású gumikkal nehezebb felmérni például az útviszonyokat fékezéshez.

Mikor kell ablaktörlőt cserélni?

Vezettél már úgy szakadó esőben, hogy csíkosan törölt az ablaktörlőd, netán nem is ért hozzá rendesen a szélvédőhöz? Amellett, hogy kellemetlen, még balesetveszélyes is lehet elhasználódott, rosszul beállított lapátokkal közlekedni. Sokan annyira természetesnek veszik, hogy töröl az ablaktörlő, hogy nem is fordítanak rá különösebb figyelmet – csak akkor veszik észre, hogy kellett volna, mikor már gond van vele. Nem árt legalább évente egyszer új lapátokat, de legalábbis új gumipengét cserélni az autón.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere

Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Fékszerviz, fékjavítás

Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.

Olajcsere, szűrő csere Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Kuplung javítás, kuplung csere

Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.

Műszaki vizsgáztatás

A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.

Kipufogó javítás

Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.

Autó állapotfelmérés

Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson

Vezérműszíj csere, vezérlés javítás

Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.

Autódiagnosztika

Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.

Részecskeszűrő tisztítás

Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.

Gumiszerviz

Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.

Futómű beállítás

Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.

Autóklíma töltés, tisztítás, javítás

Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.

Lengéscsillapító mérés

Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.

Autófűtés és autóhűtés javítás

Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.

Autó akkumulátor csere, akkuszerviz

Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett. Üdvözlettel: KA csapata