Pánikról persze nincs szó, de nyugtalanság uralkodik a szállítmányozási és taxi vállalatoknál Németországban a dízelek belvárosi kitiltása miatt. A legnagyobb aggodalmuk az, hogy kivétel nélkül mindenkire tilalmat rendelnek majd el.
Támogatásra tartanak igényt
A dízelek belvárosi kitiltása esetén mentességet szeretnének és az elektromos autókra való átállás támogatására tartanának igényt a német szállítmányozási és taxi vállalatok. Pánikról persze nem beszélhetünk, de nagy nyugtalanság van jelen az ágazatban, mert a dízeljárművek belvárosi kitiltása esetén mentességre lenne szüksége a szakmának. A legnagyobb aggodalmuk, hogy nem lesznek kivételek a tilalom elrendelésekor. A német szövetségi közigazgatási bíróság február végén mondta ki, hogy az önkormányzatoknak a levegő tisztaságának védelme érdekében a dízeljárművek belvárosi használatának tilalmát is jogában áll elrendelni. Egy ilyen intézkedés viszont csak a legutolsó eszköz lehet és azonos mértékben kell állnia a probléma súlyosságával.
Nem egyszerű az átállás
A bírósági döntés a személyfuvarozási szakmában is nagy zavart keltett. A német taxi- és bérautó vállalatok szövetsége szerint a döntés sértheti a mozgásszabadságot a belvárosokban, elsősorban azért, mert elektromos autókra átállni nem egyszerű. Ehhez egyrészt az autóiparnak kellene megfizethető váltási opciókat nyújtania, másrészt is teljes lefedettséget biztosító töltőállomás-hálózatról kellene dönteniük az önkormányzatoknak. Felismervén az elektromos járművekben rejlő előnyöket, a csomagküldő vállalatok már régen elébe mentek a problémának. A Deutsche Post DHL flottájában már 5500 saját fejlesztésű és gyártású elektromos furgon üzemel, míg konkurense, a Hermes 2020-ig 1500 elektromos furgont fog szolgálatba állítani a jövőben. Céljuk, hogy 2025-ig minden német nagyváros ellátását biztosítsák elektromos furgonokkal.