Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

A gyenge minőségű gumiabroncs veszélyei

Kopott gumiabroncsok

Az autó fenntartásának igen költséges része a gumik néhány évenként való cseréje, ám megéri áldozni a minőségi abroncsokra, hogy garantáljuk saját magunk és más emberek biztonságát. A gyenge minőségű gumiabroncs veszélyeit megelőzhetjük, ha nem ezen a tételen garasoskodunk.

Nem biztos, hogy az olcsóbb abroncs kerül kevesebbe

Egy nyári vagy téli gumiszett lecserélése mindig fájó pont az autótulajdonosok számára, nem elsősorban érzelmi szempontból – az ember ritkán szeret bele az autókerekekbe –, hanem a pénztárcánk szemszögéből nézve. Amikor új abroncsokat kell vásárolni, az szinte minden esetben több tízezer forintos tétel, hiszen kizárólag párban kaphatók, nem ritkán pedig egyszerre kell mind a négyet leváltani. Teljesen érthető, hogy ennél a műveletnél a gazdasági szempontok is számítanak, azt viszont el kell kerülni, hogy a garasoskodás a minőség rovására menjen. Egyrészt azért, mert egy gyenge minőségű gumiabroncs veszélyt jelenthet, kevésbé bírja a strapát, hamarabb roncsolódik. Másrészt pedig azért, mert nem is biztos, hogy a kevesebbe kerülő abroncs valójában olcsóbb marad hosszú távon. Hogy mire gondolunk? Ha egy valamivel drágább autógumi kibír négy szezont, sokkal jobban megéri, mint az olcsó változat, amelyet két év után dobhatunk a kukába. Pontosabban veszélyes hulladék révén oda nem, inkább az erre kijelölt átvevőhelyeken adjuk le őket.

Új és új gumi között is van különbség

Egy gyenge minőségű gumiabroncs irányíthatatlanná teheti az autót a túl sok használat következtében. A vártnál is gyorsabban menetnek tönkre, ha nincsenek kiegyensúlyozva, és ennek köszönhetően felgyorsul az anyag kopása. Ha gyenge az anyag, könnyebben megsérülhet a vázszerkezet, megjelenhetnek az abroncson az ütközések jelei. Ha nekihajtunk egy padkának, vagy nagyobb sebességgel megyünk bele egy kátyúba, „felpuklisodhat” a felület. Ezzel ilyenkor nincs mit tenni, javíttatni nem lehet, ezért cserélni kell. Ha nem sérült a felület, de a gyenge minőség miatt hamar elkopott, annak a fékútra is kedvezőtlen hatása lehet. Egy bordázottság nélküli, szinte sík abroncsfelület többszörösére növelheti a fékutat, ezzel veszélyhelyzetet teremtve. Egyébként akkor is változik a fékút, ha két teljesen új, ám más minőségű gumit vizsgálunk száraz úttesten. Ezt egy Volkswagen Golffal tesztelték is, a kocsi 100 kilométer/órás sebességnél 38,8 méter alatt állt meg a minőségi Pirelli gumikkal, míg a silányabb verzióknál volt, hogy három méterrel tovább csúszott. Ez a három méter nem tűnhet soknak, mindaddig, amíg épp nem azon a szakaszon áll valaki az úttesten előttünk. Ehhez érdemes hozzágondolni, hogy a két típus között esős úton már 13 méterre nőtt a féktáv.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.03.29-2024.04.01. között  ZÁRVA tart. 2024.04.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata