A Continental is gyárt önvezető autót

A Continental is gyárt önvezető autót

A Continental bejelentése szerint Hessen és Bajorország után Alsó-Szászország lesz a harmadik német tartomány, amelynek autópályáján teszteli önvezető rendszerét.

Új célok

A Continental legújabb tesztjeinek célja, hogy  az autonóm közlekedés elfogadottsága növekedjen. Ez az Uber  márciusi, halálos áldozatot követelő önvezető balesete miatt különösen fontos. Szenzorok, konnektivitás, a környezet észlelése, megfelelő reakció vészhelyzetben, és párbeszéd a gép és ember között mind-mind olyan összetevők, melyeket hatékonyan kell összehangolni. A Continental ennek technikai megvalósítását már három éven belül, legkésőbb 2020-ig megoldaná, megágyazva ezzel a technológia sorozatgyártásának. Ennek eredményeképp az autók már 2025-re teljes mértékben autonómok lehetnek.

Autonóm támogatás

A Continental szakértői szerint az autonóm technológia a közlekedésben nem csupán időt takarít meg, hanem egyre nagyobb biztonságot is szolgáltat az utakon, ráadásul a károsanyag-kibocsátást is csökkenti. Éppen ezért a cég bejelentette, hogy Hessen és Bajorország után Alsó-Szászország lesz a harmadik német tartomány, ahol teszteli önvezető autóit. Nagyjából hét évvel ezelőtt állt elő a Google robotautó flottájának ötletével, ami a teljes iparágat felrázta és új pályára állította. Ettől kezdve az autógyártókon kívül technológiai vállalatok, beszállítók, start-upok tömegei kezdtek el ilyen témájú fejlesztésekkel foglalkozni.

Hogy is történt?

Mint ismert, nemrég az Egyesült Államokban, az Arizona állambeli Tempe városában történt, hogy egy nő átment az úton, akit halálra gázolt az Uber önvezető autója. A kocsi volánjánál ott ült a sofőr, viszont a rendőrség szerint az autó éppen önvezető üzemmódban volt, utas nem volt a kocsiban. Az elgázolt nő a kórházban belehalt a sérüléseibe. Az Uber közleményben fejezte ki részévét és bejelentette, hogy szünetelteti az önvezető autóinak tesztelését. A cég tavaly február óta tesztelte az önvezető autóit a városban.