Vélhetően minden autógyártó feltett szándéka, hogy valamelyik modelljével elnyerje a hatalmas elismerést jelentő Év Autója-díjat. Nos, a Hyundai tett egy nagy lépést ez irányban, ugyanis a Hyundai Santa Fe és a Hyundai Nexo is felkerült a nemzetközi újságírók által összeállított listára.
Hyundai Nexo
A hidrogénhajtás talán a legkedvezőbb megoldás, hiszen a sokak szerint leáldozó dízel után, a benzines korszak sem lesz sokáig fenntartható, a hibrid autókat meg ugye alapvetően benzinmotor mozgatja. A hidrogénnel az a legnagyobb probléma, hogy a tárolása közel sem egyszerű, hiszen folyamatosan hűteni kell, raktározás során a meghibásodás szóba se jöhet. Ha mégis, igen nagy robbanással kell kalkulálnunk. A Nexo, a Hyundai második hidrogénhajtású járműve azonban csak az első olyan modell, amit bárki megvásárolhat szalonban. Nos, nálunk erre még sajnos nem lesz lehetőség, hiszen hidrogéntöltőkút-hálózat hiányában ennek valljuk be, nem sok értelme lenne. Németországban, Dániában vagy Norvégiában viszont már valós kereslettel lehetett kalkulálni. A sorozatgyártású SUV hatalmas előnye, hogy tele tankkal közel 800 kilométer megtételére van lehetőség. A 160 lóerős járműnek valamivel kevesebb mint 10 másodperc szükségeltetik ahhoz, hogy elérje az óránkénti 100 kilométeres sebességet. Rendkívül jól felszerelt önvezető rendszerrel látták el, így autópályán probléma nélkül elintéz a sofőr helyett szinte mindent. Az ára tekintve, hogy méregdrága technológiáról beszélünk, igencsak borsos lesz: a Nexoért valamivel több mint 20 millió forintot kérnek a vásárlóktól.
Hyundai Santa Fe
A dél-koreai autógyártó legnagyobb SUV-ja méreteit tekintve tovább gyarapodott. A legújabb generációs Santa Fe 477 centiméter hosszú lett, azaz 7 centit nőtt. Nem csak hosszban, hanem tengelytávot tekintve is jelentős, 6,5 centiméteres többletet regisztrálhatunk. A méretnövekedés eredményeként tágasabb és ergonomikusabb belső teret sikerült kialakítani. Csakúgy, mint az előző szériák esetében, itt is választhatunk 5 vagy 7 üléses kivitelek közül. Az első modelleket kizárólag automata sebességváltóval lehet megvásárolni. Nagy újítás, hogy a saját mérnökök által kifejlesztett nyolcgangos váltóra cserélik az eddig megszokott hatfokozatút. Igen nagy figyelmet szenteltek a biztonsági rendszerek fejlesztésére. Olyan extrák kerültek beszerelésre, mint például a Safety Exit Assist, amely megakadályozza az utasok kiszállását, ha azok figyelmetlenül egy szembejövő autó előtt akarnák kinyitni az ajtót.