Autószerviz Szeged: Árajánlatot kérek  I Tel: +36 62 554 013 I szerviz@kovacsauto.hu

VW – Volkswagen szerviz

A Volkswagen a német precizitás és minőség szinonimája, de ezt az autót is emberek tervezik, gyártják és az egyes alkatrészek beszállítói sem űrlények, vagyis ugyanúgy oda kell figyelni a VW márkajelzést viselő autók szervizelésére, mint akármelyik másik márka esetében.

Volkswagen is meg tud hibásodni

A Kovács Autó prémium szervize Szeged és környékének Volkswagent hajtó autósai számára is a legjobb megoldást jelenti, ha meg akarják kímélni az autójuk mellett a pénztárcájukat is, sőt adnak a saját biztonságukra és a nyugalmukra is, mert mindig a legjobb műszaki állapotú járgánnyal akarnak autózni. A Volkswagen az első kötelező szervizelést a benzinmotoroknál 30 ezer kilométernél, míg a dízel üzeműeknél, mondjuk egy négyhengeres TDI motornál maximum 50 ezer kilométernél írja elő. A nagyobb időintervallum az egyes szervizek között az új- és folyamatosan továbbfejlesztett motoroknak, a speciális olajoknak (LongLife olajok) köszönhető. Az esedékes szerviz idejét az autó kijelzője még annyira előre jelzi, hogy legyen lehetőség időpont egyeztetésre az autószervizzel.

Típushibák az autógyáraknál

A Volkswagennél, de a hasonlóan nagy múltú márkáknál is elő-elő fordulnak úgy nevezett típushibák. Emlékezzünk csak a Toyota pedálproblémáira, vagy a GM indító kucsos gondjaira. Mindkét esetben az USA hatóságai azt állapították meg, hogy a két gyártó megpróbálta eltitkolni a hibát, bár – a VW kipufogógáz-botrányától eltérően – ezekben az esetekben halálos áldozatok is voltak. 2014-ig több mint 4300 esetet regisztráltak, ahol balesetet és sérülést okozott az indító kulcs, több mint 100-an meg is haltak. A cégek milliárdos büntetést fizettek és 30 millió autót kellett visszahívni. Bár a Toyota rövid időre – éppen a Volkswagennel szemben – elvesztette a világ legnagyobb autógyártója címet, mára ismét évi 10 millió darab fölötti a teljesítményük és csillog-villog a márka.

Egy típushiba a Volkswagennél

A VW-nél az utóbbi évek márkahibái közül az egyik legismertebb az 1,4 literes TSI motoroknál előforduló vezérműlánc probléma, amely főleg a 2006 és 2007 közötti évjáratokat érinti és a Magyarországon is nagyon népszerű Golfokat, de a Tourant és a Tiguant is. A gondokra ezeknél az autóknál a hidegindításkor jelentkező zajok és a motorkontroll-lámpa folyamatos jelzése hívja fel a figyelmet. A Volkswagen szerint is a vezérműlánc élettartamának meg kellene egyeznie a motor élettartamával, de ez ezekben az esetekben nincs így, és ami még sokkal rosszabb, a vezérműlánc hibája a turbó és egyéb motoregységes meghibásodásához vezet, ami a regisztrált esetek egy jelentős részében forintban számolva akár milliós károkat is okozhat. A Volkswagen ezekben az esetekben három évig és 100 ezer futáskilométerig a javítás teljes összegét állta, de az idő múlásával és a kilométerek szaporodásával ez akár a felére, vagy még kisebb értékre is mérséklődött.

A Golfokkal kapcsolatos vezérműlánc-problémák ritka esetben fordulnak elő VW más modelljeinél, gyakran a fent leírtnál jelentéktelenebb következménnyel. A Passat, a Polo, a Transporter, a Sharan, a Bora vagy a Jetta tulajdonosoknak is érdemes tudniuk, hogy vannak olyan rendszeresen, egy-egy márkához, modellhez kötődő hibák, amelyek létezéséről csak a szervizekben tudnak. A fenti példa a vezérműláncról is azt mutatja, hogy érdemes olyan prémium szervizre bízni az autónkat, mint amilyen a Kovács Autó Szegeden, mert itt az egyes típusokhoz értő és a típushibákról kellő információkkal rendelkező szakemberek dolgoznak, akik időben tudnak és a megfelelő módon reagálni az egyedi és a visszatérő hibákra is, amivel megelőzhetőek a későbbi nagyobb javítási költségek, egyes esetekben a gyártóval együttműködve még tovább csökkentőek a károk.

Árajánlat, időpont kérés
Kérem töltsön ki minden mezőt!