Autószerviz Szeged: Árajánlatot kérek   
Tel: +36 62 554 013; E-mail: szerviz@kovacsauto.hu

Ford szerviz

A Ford elsősorban utasbarát autóiról híres, mondhatnánk semmi különös, csak jó autókat gyártanak, számos kényelmi funkcióval, kicsit- és nagyot egyaránt. A Mondeotól a Fiestáig nagy a modellválaszték. A Ford a szervizelésben is profi és elég szilárdan ragaszkodik a maga által felállított normákhoz.

Ford szervizintervallumok

A bűvös szám a szervizintervallumoknál a Ford személygépkocsiknál: a 12 hónap és a 20 ezer kilométer. Vagy, vagy. Ahol ennél hosszabbak a ciklusok, – szinte kizárólag a haszonjárműveiknél – ott a 30 ezer, vagy akár az 50 ezer kilométerenkénti és a 24 hónaponkénti szervizelés is előfordul a szervizkönyvekben, azzal a megjegyzéssel, hogy, ha az olajcsere figyelmeztető lámpa előbb kigyulladna, akkor előbb kell a autószervizbe hajtani. Olyan prémium autószerviz, mint amilyen a Kovács Autószerviz Szeged belvárosában, ahol a Ford márkájú autók javításához szükséges felszerelések és a szakértelem mellett a kellő tapasztalat is rendelkezésre áll.

Ford szervizelés

A Ford márkájú autók – mint valamennyi ma gyártott gépjármű – rendkívül sok komputertechnikát, digitális vezérlést, szenzort, jeladót tartalmaznak, amelyek ma már az egész autó működésében részt vesznek a motor vezérlésétől, a futóműig, a fékeken és a kormányon át a légkondicionáló berendezésig bezárólag. Ez annyit jelent, hogy ma már a Ford szervizelése is jórészt a vizsgálópadon, a komputerrel való összekapcsolással kezdődik, az autószerelő érzékszervein és tapasztalatán túl, a komputeres diagnosztika mutatja meg a javítandó hibákat.

Mint minden márkánál, így a Fordnál is vannak típushibák, amelyeket igazán akkor lehet felderíteni, megtalálni, ha tudjuk, hogy mit is keresünk tulajdonképpen. A jól felszerelt és a megfelelő ismeretekkel rendelkező szakembergárda, mint amilyen a szegedi Kovács Autónál is dolgozik, tehát sokkal több, mint a diagnosztikai berendezések működtetésére képes szakemberek halmaza.

Banális típushiba a Fordnál, banális megoldással

A Ford Fiesta vagy a Ford Fucus három ajtós változatainál például gyakran visszatérő probléma, hogy kicsit rázósabb, rosszabb minőségű úton a kocsi hátulja felől érdekes, bosszantó nyikorgást hallanak. Mondanom sem kell, hogy erre a komputeres diagnosztika hibakód mentes volt. Vagyis ez az a tipikus eset, amikor a szerelőnek mégiscsak a fülére, a szemére, a szakértelmére, a tapasztalatára kell támaszkodnia. A jelenség oka egy egészen banális meghibásodás.

A zaj a kocsi hátsó ajtajának zárjából ered. Alulról az ajtó zárását biztosító elem, amely egy fém rudacska, műanyag borítással van ellátva, pont azért, hogy a fém a fémmel ne érintkezzen és ne nyikorogjon. Ez persze az idő múlásával elkopik, és mégis kellemetlen hangok keletkeznek. Ez, a problémával először találkozó számára szinte felderíthetetlen jelenség, amit akár hónapokig is kutathat, kereshet kiürített csomagtartóval tesztelhet, amíg megtalálja a hiba forrását. A kellő tapasztalattal rendelkező autószervizi személyzet már többször találkozott ezzel a kis típushibával. Autószerelő fejből tudja a megoldást, ami pont olyan banális, mint a hiba maga. A fém rudacskára egy műanyagcsövet kell ráolvasztani és a probléma jó időre megoldódik.

Árajánlat, időpont kérés
Kérem töltsön ki minden mezőt!